Friday, December 30, 2011

Childish

Bulan 12 sudah sampai ke penghujungnya.
Tidak lama lagi sudah tahun 2012.




Baru 2 bulan yang lepas,
aku celebrate my birthday yang
ke 22.
Tapi, lagi beberapa hari aku
dah kena pengang title umur '23'.




Tidak adil!




Untunglah Nora (roommate),
birthday dia bulan 1.




Masa kecil-kecil dulu,
bila aku tengok makcik-makcik
yang berumur 20 tahun,
bagi aku mereka sudah dewasa.




You know,
bersembang pun pasal hal dunia,
hal politik, economy, etc.




Tapi,
bila aku dah berumur 20 tahun ni,
aku rasa biasa je.
Tak ada maknanya aku nak
bersembang pasal politik semua tu~




Last week,
kawan aku masa high school
dahulu, Bibah, bertunang.




Banyak juga kawan aku yang
dah bertunang ni.
Yang dah berkahwin dan beranak
pun ada.




Banyak kawan-kawan aku yang
akan mengeluh bila mereka penat study;
"Haaiihh... bila lah nak habis Degree"
"Haaiihh... bila lah nak bekerja"




Aku?
Aku pun kadang-kadang mengeluh juga;
"Haaiiihh.. bila lah nak pencen.."




Extreme tak?
Orang lain semua mengeluh nak
habis belajar, nak bekerja, nak berkahwin, etc.
Aku pula nak pencen terus.




Bila aku buat reunion dengan
kawan-kawan from high school, etc,
aku mesti tak boleh nak bercampur dengan mereka.




Kenapa?
Aku lain.




Aku tak boleh nak join mereka
bersembang pasal cerita drama melayu,
novel-novel, jenama make-up, artis-artis,
boyfriend-girlfriend~




Nora selalu cakap aku ni
macam budak-budak,
dan tidak matang.
And baru tadi ak tersedar.




Ya.
Aku dah sedar.
Macam mana aku sedar?




Bila aku buka youtube,
aku buka :









Biarlah.
It's fun bagi orang yang bersuara
merdu macam aku.




P/S :
Bunyi construction tu dah habis,
tapi jiran sebelah aku pula
baru start buat concert. Dah 3 lagu
aku dengar dia menyanyi.
Sengau........!




__________Anizz___________

No comments: