Thursday, April 14, 2011

Hujan

Hari ini ada Final presentation for BEL.
Aku tak kena present sebab aku orang
yang ke 5 dari belakang. Jauh lagi tu.



Balik je dari kelas,
terus pergi keluarkan duit
dekat Bank.
Lepas beli chocolate di The Store,
terus hujan lebat.


Caption : Hujan lebat



Fuwah!
Dah lah aku tak bawa payung!
Time aku tak bawa payung lah, nak hujan.
Bukan tak bersyukur, cuma rasa menyesal
tak bawa payung tadi.



Bukan tak nak bawa.
Payung tu membuatkan
beg I berat and besar.



So,
terpaksalah aku korbankan
my cardigan and terus meredah hujan.
Jarak tempat I ke campus : 10 minit (berjalan)
Dalam masa 10 minit tu,
habis baju aku, basah.

Caption : Cardigan.



Lepas tunggu lama dekat campus,
hujan still tak berhenti lagi.
Jam dah nak dekat pukul 6 petang.
So, terpaksalah aku redah juga hujan tu.



Caption : Perempuan ayu berpayung and perempuan kena kejar dengan polis



Di saat perempuan lain berlagak ayu
dengan memakai payung and berjalan perlahan,
aku dah macam perempuan yang kena kejar dengan polis.
Hahahaha....



Caption : Aku tetap menjaga my image. Mestilah tutup muka time redah hujan.



Jarak campus ke rumah,
lebih kurang 20 minit kalau berjalan kaki.
Agak jauh, sebab aku suka guna jalan 'selamat'.



Caption : Yellow Arrow (Jalan selamat), Red Arrow (Jalan pancaroba)



Kalau guna jalan yang penuh pancaroba,
jarak dari campus ke rumah adalah 10-15 minit.
Aku agak tak suka guna jalan tu.
Bahaya.



Caption : Sebelum keluar rumah and Selepas balik rumah



Sampai je rumah,
terus mandi.
Aku tak boleh kena hujan,
nanti pening kepala.
So, tadi aku dah pening kepala,
and sekarang dah OK sebab I dah tidur.
(^0^)v


Ok,
Nak sambung study.
Bye-bye. (-.^)v


_______________ Anizz ________________

No comments: