Wednesday, March 9, 2011

Nervous Part 1

Malam Isnin yang lepas,
aku ada presentation BEL (English).
Wohooo~ (-0-)



Anda semua pun tahu kan,
yang aku ni agak takut sikit dengan
lecturer BEL aku.
Huhuhuhu...



Seriously,
pressure gila bila masuk kelas tu.
Padahal English je kot~
I don't know why.



So,
thanks to my mom yang telah
memberikan nama aku dengan
huruf 'K' sebagai huruf awal nama aku,
aku jadi presenter yang ke lima.



Nasib baik 'Anis' tu bukan nama
sebenar aku.
Kalau tak,
confirm aku jadi 1st presenter.
(Sebab nama mula huruf 'A')
Tak ke maut.



Seriously,
berdobar-dobar jantung eden.
(berdebar-debar jantung aku)
Petang sebelum kelas tu,
aku langsung tak tidur.
Siapkan power point slide.
Gila gigih.



Bukannya sebab aku saja nak
siapkan last minute.
Tapi, aku baru je dapat tahu yang,
kami kena masukkan slide
'introduction of ourself' sekali.
Maksudnya,
letak gambar family, education, etc.



Masa di beri ialah 7 minutes.
And you have to talk about
yourself and a little 'teaser' about
your Final Presentation Topic.
Topic aku ialah :
How to avoid from Suicidal thoughts.



Masa tunggu giliran aku,
fuh~
Jantung dah nak berhenti.
Tangan dah sejuk gila.
Dah lah aku no.5.
Confirm kena present juga malam tu.
Aduhh~



Presenter yang sebelum ni,
Nombor 1 hingga 4,
semuanya hebat-hebat belaka.
Ada yang buat topic pasal ;
Presenter 1 : Illegitimate child
Presenter 2 : Part time job
Presenter 3 : Recycling
Presenter 4 : 1 Malaysia



Tiba je giliran aku,
aku pegang notes and pen.
Aku memang kena pegang pen.
Sebab, pen tu adalah sumber kekuatan aku.
Kalau tak ada pen,
aku jadi nervous.



Selesai baca Bismillah and beri salam,
aku pun pandang audience yang terdiri
daripada classmate-classmate and student kelas lain.


Caption : Outside and inside


Seriously,
jantung aku dah nak berhenti.
Tangan aku sejuk gila.
Gigi pulak dah nak tercabut.
Gila nervous!
Padahal mereka semua tu kawan aku kot~
Mereka pun kena present juga nanti.
Apasal aku nervous sangat ni?!



Masa tu aku fikir,
macam mana aku nak tarik minat mereka,
supaya mereka berminat untuk mendengar
my talk.
(Tak sangka aku boleh fikir benda ni.)


"Hi. Welcome to my talk show."


Satu kelas tergelak bila terdengar
aku punya intro yang memang perasan gila!
"Ok, good Anizz! Diorang dah gelak. Now what?"



Lepas tu,
aku terus lah present a little bit
about my family background.
Punyalah nervous,
sampai umur Darwisha pun aku lupa.



Then,
aku proceed kepada biodata aku.
Aku berjaya menghuru-harakan class itu
dengan just bercakap tentang diri aku.
Well,
bila dah nervous,
English aku pun dah lintang-pukang.



Dekat slide tu,
aku tulis yang aku takutkan :
Lightning, rain, snakes, grass cutting machine.
(Kilat, hujan, ular, mesin rumput)



Mereka agak pelik kenapa aku
takut dengam mesen rumput.
So,
aku yang nervous ni pun cakap ;
"I'm afraid if the 'Bzzzz' thing will come out and 'Swoosh' me."
Sambil buat gaya.



'Bzzzz' tu maksudnya tempat potong rumput,
yang macam pisau tu.
'Swoosh' tu pula,
maksudnya potong kepala aku.
Hahahahah~
See?
Nervous punya pasal.
Buat body language siap sound effect lagi.
Hahahahaha~




____________ To be continued ____________

2 comments:

::..farhana..:: said...

aku last sem amek public speaking...hoho...xtau la cmne aku leh pilih PS,,,nganga.
kene present kat depan..
last aku PS kat depan aku wat bunyi kompang..haha..pakkebomkebom...ngee~
sbb title: i am the best daughter-in -law...haha..bukan aku nk,.tp TERdapat title tu..haha..

AniZz said...

Hahahahaaha! Gile ah. Kalau nk jdi the best daughter-in-law, kena tau bunyi kompang, eh? Hahhahahah~ (^0^)v