Friday, March 11, 2011

Kakak saya nakal? Part 1

Hari ni aku tinggal sorang-sorang
je dekat dalam bilik.
Roommate aku semuanya dah balik.



Tadi aku tengah organize balik
file-file dalam laptop.
Lepas tu,
terjumpa pictures yang aku ambil
semasa berada di rumah.



Semuanya gambar aku buli Darwisha.
Hahahahahahah~ (^0^)v



Picture #1

Aku ingat lagi,
masa tu my mom and dad
tak ada dekat rumah.
So, aku kena la jaga Darwisha.
Then,
Darwisha pergi dekat aku ;


"Semua kakak orang sayang adik dia. Semua kakak orang
tak marah sister dia."



Tiba-tiba je budak ni.
Rupa-rupanya dia tertumpah kan
air yang aku baru je bagi dia tadi.
Kes takut aku marah lah tu.
Aku tak marah pun.



Caption : Ada tak macam rupa Cinderella kena dera dengan kakak tiri?


Aku just suruh dia lap balik.
Tu je.
Hahahahahaaha~ (^0^)v


______________________
Picture # 2


Gambar ni di ambil semasa bulan puasa.
My mom, Darwisha and me pergi shopping.
Then, masa my mom keluar beli barang,
aku ternampak Darwisha tengah makan
gula-gula yang aku buka kan untuk dia tadi.


Caption : Tengah makan senyap-senyap. Takut polis nampak.



"Tau tak, kalau makan time bulan puasa,
nanti polis tangkap? Polis memang suka tangkap
budak nakal yang tak puasa."



Caption : Tengah sorok gula-gula


"Hah, polis! polis! Cepat tunduk. Cepat tunduk!
Nanti polis nampak. Sorok gula-gula tu cepat!"



Hahahahaahhahahah~ (^0^)v

______________________
Picture #3


Gambar ni pula di ambil masa
my mom and dad tengah tengok TV.
Darwisha pula asyik datang dekat bilik aku,
saje nak kacau aku main game.
Aku dah suruh tidur dengan my mom,
dia tak nak.



Then,
sambil dia baring,
aku pun usap-usap kepala dia,
ala-ala gaya kakak yang baik
sedang mendodoi adiknya tidur.



Lepas tu,
aku pun memulakan bicara.


"Once upon a time, ada sorang-sorang ni (ajuk gaya dia cakap),
nama dia Princess Darwisha. One day, bila Princess Darwisha
bangun je tidur, dia panggil 'mommy, mommy..',
tengok-tengok mommy dia tak ada..


'Daddy, daddy..' tengok-tengok daddy dia tak ada.
'Kakak, kakak...' rume-rupe nya (ajuk gaya dia cakap)
kakak dia pun tak ada. 'Angah, abang Hadi...',
tengok-tengok Angah dengan Abang Hadi dia pun tak ada juga."


Lepastu, BOOM! BOOM!
Hah? Bunyi apa tu? "
******************


Ok,
aku malas nak cerita sampai habis.
Tapi, yup.
Aku ceritakan cerita hantu untuk Darwisha.



See?
Kakak yang baik mana
yang sanggup meluangkan masa
menceritakan story untuk adiknya?
Oh~ Baiknya aku ni~


Caption : Tertidur atas katil aku.



Last-last,
dia tertidur atas katil aku.
Sebab boring sangat tengok aku main game.
Aku memang saje main game boring.
Kalau main game yang best,
nanti dia nak main juga.



Oh ye,
lepas aku ceritakan cerita hantu
dekat Darwisha,
dia menangis and lari dekat
my mom and dad yang tengah tengok TV.
Lepastu, kesian aku kena marah dengan my dad.







_____________________ Anizz___________________

No comments: