Friday, February 11, 2011

AniZz sedang memberontak PART : 2

Lepas tu,
diorang tanya aku :


Housemate A : AniZz, boleh tak kau turun wakilkan rumah untuk meeting malam ni?

AniZz : Bukan A'an (roommate) dah suruh budak bilik sebelah gantikan dia ke tadi?



Housemate B : Aku lah budak tu. Tapi aku ada kerja.

AniZz : Aku pun ada kerja. Esok nak kena present.



Housemate A : Aku pulak ada test esok.

AniZz : Aku pun ada quiz. (*tipu). Aku baru je habis exhibition. Minggu ni aku
langsung tak ada masa nak buat kerja. Malam ni je la malam first yang aku ada
masa
nak buat kerja.



Housemate A : Siapa penolong ketua rumah?

AniZz : Entah, budak bilik sebelah kot.


******* 20 saat kemudian ***********


Housemate A : Diorang cakap bukan diorang. Mana budak ni? (tunjuk dekat katil Nora)

AniZz : Dia ada kelas.



Housemate A : Kau je la yang pergi, boleh tak?

AniZz : Sorry la, aku ada kerja..


*******************************************

Masa ni,
aku tengah bengang.
Roommate aku,
A'an,
merangkap ketua rumah
dah tanya and pesan awal-awal
dekat diorang suruh gantikan dia
untuk meeting pukul 9 malam tadi.
And diorang say Ok, and no objections.



Kalau dah tahu yang kau tu ada kerja,
kenapa tak cakap awal-awal dekat dia?
Kenapa mesti dah pukul 9 lebih,
baru nak datang mengadu?
Lepas tu suruh aku pulak tu.



Kau ingat,
sebab aku ni roommate ketua rumah,
kalau ada apa-apa hal,
AKU lah yang kena pergi gantikan dia?



Well,
hello!
Firstly :
Dulu, masa roommate aku (ketua rumah) tak balik lagi,
aku dengan Nora yang penat-penat gantikan
dia untuk pergi meeting.
Sebab Minah-minah tu tak nak gantikan.
Ok, fine.



Secondly :
Masa aku dengan Nora sibuk-sibuk
buat keceriaan,
tampal-tampal sticker dekat dinding,
ada kau tolong?
Even,
penat aku bagi hint suruh tolong,
tapi korang gelak-gelak je dalam bilik,
makan kerepek, keropok semua tu~



Aku still think positive sebab,
aku fikir,
kalau aku dah tampal awal semester,
akhir semester ni,
giliran diorang pula yang akan
mencabut semula sticker-sticker tu.
Trust me,
memang susah nak cabut sticker tu.
Lantak lah~



Thirdly :
Tu je.
Aku dah dua kali diam.
Kali ke tiga ni......




________________ To be Continued... ________________

No comments: