Thursday, January 13, 2011

Focus, AniZz!

Kelmarin,
aku ada kelas dekat level 13 kot.
Kelas tu sangat cantik!
Dinding dia lutsinar..
Aku boleh nampak bangunan kolej
aku from meja aku.
(Aku duduk depan sekali.)





Lepas tu aku berbincang dengan Sonam,
di manakah sepatutnya kolej Siswi sepatutnya di letakkan.
Gaya kami seperti MPP atau Pengarah UiTM yang sedang
mebincangkan soal bangunan baru.
Cadangan aku ialah,
robohkan bangunan yang abandoned tu,
and letak kolej tu dekat situ.
Lagi dekat.
Hahahahaahaahha~





From the picture above,
anda semua boleh lihat betapa jauhnya
aku berjalan setiap hari.
Start from bangunan yang hujung sekali,
yang nampak macam lonely tu.
Tu la kolej aku.
Kolej Tun Mutahir.




Satu lagi tu,
yang macam tersorok sikit tu,
kolej Siswa, namanya Kolej Tun Mamat.
Kalau nak jalan yang selamat,
kena lalu dekat sebelah kolej Siswa.
Sebab jalan tu agak sunyi and kurang kenderaan.
Tapi,
kalau nak jalan yang shortcut,
boleh lalu terus je dari kolej Siswi tu.
Tapi dekat situ penuh pancaroba.
Banyak kereta berlumba-lumba di situ.



Semenjak kebelakangan ni,
aku selalu jalan dekat jalan yang penuh
pancaroba tu.
Sonam yang ajak.
Kalau lalu dekat dengan kolej Siswa (lelaki),
lebih jauh.
Nak kena lalu depan kedai makan lagi,
depan parking, and then baru sampai.





Ni pula parking lot depan UiTM.
Macam kereta mainan, kan?
Yang aku buat tanda tu,
deretan kedai makan.
Kat situ makanannya murah.
Aku agak selalu juga makan dekat situ.
Tapi,
kalau lunch,
aku makan dekat tempat mahal.
Bukan kaya.
Tapi Sonam yang ajak.
See?
Dia mempengaruhi hidup aku.
Hahahaha~



Bayangkanlah,
nasi putih + ayam goreng = RM5++
A.P.A.K.A.H??!
Alah,
bukan selalu pun makan dekat situ.
Kami makan seminggu sekali je,
sebab kedai makan yang lain dah penuh.
So,
itu je lah tempat yang kosong.
Lepas ni,
aku kena bawa roti pergi kelas.



Satu lagi tanda yang aku buat tu
ialah tempat orang dating selalu pergi.
Ada bot.
My roommate, Nora pernah pergi situ
dengan family dia waktu malam.
Seriously,
tempat tu sangat cantik.



Macam mana aku tahu?
Aku tengok dari balcony rumah aku.
Hahahahahah~





Ini pula gambar kelas aku.
Tu gambar beg Sonam.
Kalau mata anda hebat,
anda akan nampak pintu kelas kami
adalah pintu lutsinar.
Memang tak ada chance la korang
nak menguap dengan mulut yang besar macam singa
kalau duduk dekat tempat depan macam aku.
Sebab orang lalu lalang boleh nampak.
Hahahahahah~
Tu yang aku tension bila oxygen tak cukup.
(-.^)v






Gambar ni aku ambil masa kami on the way
nak pergi HEA dan HEP di tingkat 15.
Gambar ni masa aku dekat tingkat 8 kot.
So tak tinggi sangat,
tapi still boleh membuatkan aku gayat~






Perkara yang aku sering lakukan
setelah penat menaiki tangga sehingga
ke tingkat 15 ialah,
melihat pemandangan.
Fu-Wah~~
Baru aku tahu yang dekat Melaka ada laut.
Siap ada kapal lagi!!
Kalau tengok dari gambar yang aku
tangkap guna handphone ni,
memanglah tak nampak sangat.
Tapi,
kalau korang tengok secara Live,
fu-yoh! Besar giler kapal tu!






Aku tak tahu kenapa,
semenjak dua menjak ni,
aku selalu jalan macam terhuyung-hayang.
Aku rasa macam nak pengsan.
Seriously!
Ni sebab aku selalu sangat main lift dekat
kolej.
Ok, aku tak main lift.
Aku just malas nak naik tangga.
So,
that's why la aku still terasa macam
berombak-ombak bila berjalan.
AniZz, kena berhenti naik lift ni!





See,
even bangunan kolej yang aku
tangkap gambar ni pun dah macam senget.
Melentik pula bangunan kolej aku ni.
Hahahahahahah~




Yang ada gambar smiley tu ialah
rumah aku.
Kalau korang nak jumpa aku,
tapi segan nak naik lift pergi my house,
jerit je dari tepi;
"AniZz, aku nak belanja kau makan!!"
Confirm aku keluar dengan pantasnya.
Hahahahahahah~




AniZz (^.^)v : Agghhh... rindu dekat my bestfriend, Nadia.
Nadia, datanglah melawat aku~~




Have a Nice and Wonderful Day!
________________________

1 comment:

Anonymous said...

bleh bwak keta x kalu dk kolej? :)