Thursday, January 13, 2011

My new life~

Hmmm...
Hari ini sejuk giler!



Masa senior aku cakap yang
UiTM Kampus Bandaraya Melaka ni
sentiasa bercuaca sejuk,
aku langsung tak percaya.



Hah,
ambil kau!
Sejuk giler!
Dah boleh buat snowman!



Hari ini merupakan klimaks
kesejukan sepanjang aku belajar dekat sini.
Aku pakai sweater yang my mom beli hari tu.
Still sejuk lagi.



Aku tak tipu,
memang sejuk giler!
Aku bukannya perempuan yang jenis
bila sejuk sikit, mula nak merengek.
Tapi kali ini memang se..se..se..juk!



Menggigil kami semua time nak masuk kelas.
Masa tengah naik tangga, still panas lagi.
Ye lah,
tadi aku naik tangga Non Stop from
ground floor to level 9.
Bila buka je pintu keluar daripada tangga,
fu-wah~~ se..se..se..se..juk nya!
Menggigil aku.



Bukan perempuan je,
lelaki pun sama-sama menggigil.
Seriously,
dah rasa macam belajar dekat oversea.
Semua orang pakai sweater.



Aku dah rasa macam nak beli gloves,
scarves, earbands, heater...
Hahahahahah~



Aku dah ada member baru untuk
pergi ke kelas.
Dulu ada my bestfriend, Nadia.
Wah!
Aku rindu giler dekat Nadia!
Sekarang,
aku dah ada new friend; Sonam.
Girl, tinggal dekat Kelantan.
Non -Muslim.



Seriously,
aku baru je tahu yang Sonam ni
sebenarnya Non-Muslim.
Dah lah aku selalu bagi salam and
ajak dia pergi surau.
Patutlah dia macam nak tak nak je jawab.
Hahahaahhaha~
Sorry lah Sonam..
Aku tak tahu yang kau ni Non-Muslim.
(-.^)v



Bagus betul berkawan dengan Sonam ni.
Kelas aku start pukul 8.30 pagi.
Kami dah bertolak dari kolej pukul 7.45 pagi.
Bagus kan?



Cuma...
dia suka naik tangga...
Lepas tu pulak,
dia ni jenis naik tangga laju and non-stop.
Penat aku kejar dia.



Aku ni dah lah still lagi berhenti
rehat every 4 level.
Bila dah sampai level 4,
aku mesti pura-pura tengok board lah~
padahal dah penat~




Pernah juga aku memberontak masa
kami naik tangga from ground floor to
level 15 (HEA and HEP).
Bila dah sampai level 7,
aku cakap dengan Sonam;
"Ah! Aku tak kira, aku nak naik lift jugak!"
Lepas tu aku terus tinggalkan Sonam
naik tangga sorang-sorang and pergi tekan
button lift.
Bila dah nak dekat 2 minit tunggu lift,
aku pun putus asa and terus naik tangga balik.
Hahahahahahha~



Mana boleh tunggu lift lama-lama.
Nanti kelas aku dah ramai orang,
and nanti ada orang ambil tempat duduk aku.
Aku duduk depan sekali.
(-.^)v



Kenapa aku tak naik lift dari awal?
Sebab,
ramai orang beratur and berebut nak
naik lift.
Kadang-kadang,
aku malas nak turun tangga.
So,
aku bercadang nak guna lift je.



(ramai orang nak naik lift)




Tapi,
aku cancel kan niat aku,
sebab,
bila pintu lift tu terbuka je,
aku tengok ramai orang bermuka bengis
dekat dalam lift tu,
sambil buat muka;
"Tak nampak ke lift ni dah penuh?!"
Hahahahahah~



Masa aku naik lift after habis kelas hari tu,
lift tu agak sesak.
Then,
bila sampai dekat level 4,
lift yang kami naik pun terbuka.
Aku dengar classmate (lelaki) aku cakap;
"Elleh, setakat level 4, naik tangga je."
Hahhaahahahahhhha~



Ye lah,
kami dari level 13,
masa tu dah nak dekat pukul 3 petang.
Perut dah lapar.
Lift pula asyik berhenti every level,
bila buka je pintu lift,
tak ada pun orang nak masuk.
Tu yang semua orang buat muka bengis bila
lift buka je pintu.
Hahahahahahahha~



Anyway,
semalam aku dah start study
dengan gigihnya.
Aku sekarang dah rajin baca surat khabar online.
Lepastu cari siapa menteri dekat seluruh negara.
Sebab,
lecturer asyik tanya siapa nama menteri or
capital city sesebuah negara itu.



Aku just tahu Malaysia, Korea and Jepun je masa tu.
Yang lain semua dah lupa.
So,
this time,
aku akan pastikan yang aku tahu at least
capital city and highlight of the other countries.




AniZz (^.^)v :
Tadi aku bawa payung. berat pula tu! Masa aku bawa payung,
tak ada pula hujan!



Have a Nice and Wonderful Day! ___________________________

No comments: