Tuesday, January 25, 2011

AniZz : Perasaan ku..

Semalam,
aku buka my blog seperti biasa.
Sedang aku tengok-tengok blog list aku,
aku terpandang title yang di post
oleh my Pak Ngah. (klik link)
(o.0)



Seriously,
tersembur air yang aku sedang minum.
Cepat-cepat aku klik link tersebut.
Sah!
Memang serupa dengan apa yang
aku baru taip semalam.
*pengsan*



Aku pun baca comment dalam blog
my Pak Ngah.
Aku....
err...
Aku....
err......
Aku segan~



Aku ni dah lah lemah-lembut,
sopan-santun, ramah-tamah,
baik-hati~
Bila orang puji aku,
aku jadi segan~~



Seriously,
sekarang ni,
setiap kali aku online,
even sebab nak cari rujukan assignment,
aku akan tutup muka aku.
Aku segan~~
Hahahahahahah~



Anyway,
terima kasih kepada semua yang
mendoakan my Atok.
Bila aku baca balik comment tu,
hampir semua wish aku dapat duit raya nanti.
Hahahaahah~
Adakah aku ini mata duitan?
Hahahahahaha~



Kepada sesiapa yang cakap
'untung dapat cucu macam AniZz ni',
Ehem,
kan I dah cakap awal-awal,
I ni baik hati, sopan-santun,
ramah-tamah, lemah-lembut~



Tapi,
sebenarnya,
saya yang beruntung dapat Atok
yang best macam my Atok.
Juga beruntung sebab dapat Nenek
yang funny macam my Nenek.
Juga ayah saudara yang jarang meminta buat kerja,
macam my ayah-ayah saudara.
Juga emak saudara yang.. err.. errr... errrr....
ha, penyayang macam my emak-emak saudara.
(jujur ni~) (^.^)v



Mesti my Atok bagi duit Raya in advance
untuk aku sebab aku tulis entry pasal my Atok.



Tak pun,
Hari Raya nanti,
Atok cakap : Jangan suruh AniZz buat kerja, bagi dia rehat pulak!"

AniZz : Oh, Datuk ku~ (*tiba-tiba).. Tidak mengapa, cucunda tidak
sanggup membiarkan bonda-bonda sekalian membuat kerja seorang diri,
sedangkan cucunda duduk berehat~




Atok : Oh, AniZz cucuku~ Mulia sungguh hati cucunda.. Ambil ni, duit Raya in advance
pemberian Datuk mu..

AniZz : Oh, Datukku~

Atok : Oh, cucuku~





Hahahahahahahha~
Benda ini tak akan berlaku,
sebab,
my Atok ni adil orangnya.
Kalau seorang dapat duit Raya,
semua orang akan dapat duit Raya juga.



Lepastu,
even my Atok suruh I berehat,
my mother-in-law (kalau cakap step mother, kena marah pula)
tidak akan membenarkannya.
Hahhaahaahahaahaha~
Tapi,
apa salahnya kalau berangan~



One more thing,
My emak-emak saudara,
semuanya best!
Walaupun mereka selalu menyuruh I
membasuh pinggan secara 'tersirat',
tapi,
at least mereka tak suruh I memasak.
And aku really appreciate that.
Plus,
mereka banyak belanja kami (anak saudara) makan,
and macam-macam lagi! (^.^)v



Anyway,
seriously,
I hope my Atok and Achik berada di dalam
keadaan sihat sejahtera hendaknya..
Thank you again sebab sudi mendoakan my Atok.



Oh ye,
kepada semua yang baru sahaja
membaca my blog,
ya, saya adalah anak saudara my Pak Ngah.
And, saya juga adalah seorang perempuan muda. (nak jugak tulis perkataan muda..)
Bukannya lelaki.
Mungkin sebab gaya bahasa yang di tulis,
ada yang menganggap aku ni lelaki.
*sedih.. sedih..*



And,
yang doakan semoga saya dapat
pasangan hidup yang akan terus menceriakan
hidup saya sehingga saya menjadi 'Atok'
yang disenangi,
terima kasih.
But currently,
kalau doakan saya dapat Bibik yang
akan terus menceriakan Hari Raya saya,
saya teramat lah berterima kasih!
Hahahahahahahah~



Teringat pula nasihat yang my Mak Ngah
beri sebelum daftar Degree,
"Kalau ada orang yang nak minta couple, tanya CGPA dulu."
Hahahahahahahahah~



P/S : Jika entry kali ini menggugat perasaan anda,
I'm sorry....


AniZz (^.^)v :
Banyak betul perkataan 'seriously'.




Ikhlas dari :
AniZz
________________

2 comments:

Anonymous said...

salam Adik...the best jodoh adalah yang mak/ayah/orang tua kira..hehe..semuga berjaya dunia dan akhirat...kakak musafir..

AniZz said...

salam..
Hahahahaha... muda lagi~ thank you, Kakak Musafir. ( ^.^ )v