Wednesday, December 29, 2010

Diriku yang sebenar_ Part 2

Sebelum ini,
aku ada cakap pasal
personality check through
handwriting, right?
Kali ini,aku nak cakap pasal
personality check through drawings.


Aku di kehendaki melukis
sebuah rumah, pokok, jalan and myself.
So,perkenalkan hasil lukisan aku~


My Drawing~



Seperti yang anda semua
boleh lihat,
aku bukanlah pelukis yang handal,
aku lebih kepada pelukis yang gigih.


Tajuk lukisan aku ialah,
'The Not-So-Dreamy House'.
Sebab,
aku tak nak rumah huduh ni.
Aku nak rumah yang lagi lawa
dari lukisan aku ni~


Dekat belakang rumah besar tu,
ada gunung-ganang, matahari,
awan, burung, dan UFO.


Dekat sebelah rumah tu pula,
ada dua pokok yang berbuah.
Di bawah pokok sebelah kanan,
aku lukiskan kereta Ferrari.
Di bawah pokok sebelah kiri,
aku lukiskan sebuah bekas yang berisi duit.


Aku lukiskan sebuah rumah
kecil di hadapan dan besar di belakang.
Di atasnya,
aku buat serombong asap yang juga
boleh diterjemahkan sebagai
'aku selesa berada di rumah'.


Di depan rumah aku,
aku telah melukiskan sebuah pagar.
Yang juga boleh di terjemahkan sebagai,
aku seorang yang protective terhadap myself.


Aku juga telah melukis sebuah
jalan yang lurus dan di sebelah kanannya,
aku telah melukiskan diri aku,
and sebelahnya terdapat hasil tanaman.
Aku lukis carrot, nenas dan jagung.
Ye, aku tau anda semua tak tahu
mana satu carrot, mana satu nenas and jagung.
Aku juga telah melukis paip air untuk
menyuburkan hasil tanaman aku.


Di sebelah kiri jalan tersebut,
aku lukiskan sebuah kolam
yang berisi ikan-ikan, dan daun
tempat katak nak duduk nanti.
Di belakang kolam tu ada sederet bunga,
dan seekor rama-rama kacukan dragonfly.


Aku tengok dalam cerita psychology,
kalau kita lukis bunga di rumah,
maksudnya, kita ini sangat comel.
Uwaaaaahhh~
(^.^)v


Ok,
Setelah aku tekan butang submit,
aku terus dapat result.
Menurut website tersebut,
aku adalah seorang yang :


*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*

Your house tells the world that you ought to be a leader.
You are good at making friends, and when the
joyful moments arrives, you make the most
out of it.


You love your houses and family.
You're a gifted artist as well. Once you have
a problem, you need a friend with you.


When it comes to love,
you shut yourself off. It's difficult to win your
heart because you'd decided to keep your feelings
deep inside. You see the world as it is, not as you believe
it should be.


You added a flower into your drawing.
The flower signifies that you long for love.
You don't think much of yourself.


You're driven and ambitious and tend to
make radical moves to reach your goals. You're
direct and forthright person. You like to get to the core of
the issue right away, with few signs of hesitation.

You like daydreaming and seeking out adventure.
You have a sunny cheerful disposition.

*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*




Oleh kerana aku malas nak
translate untuk anda semua,
aku pun mengambil langkah mudah
dengan menterjemahkan ayat-ayat di atas
melalui kamus online.





*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*

Rumah anda memberitahu dunia bahawa anda perlu menjadi pemimpin.
Anda baik pada teman-keputusan, dan ketika
saat-saat menyenangkan tiba, anda memanfaatkan
keluar dari sana.


Anda mencintai rumah anda dan keluarga.
Anda seorang seniman berbakat juga. Selepas anda
masalah, anda butuh teman dengan anda.


Ketika datang untuk mencintai,
Anda menutup diri. Sukar untuk menang anda
hati kerana anda memutuskan untuk menjaga perasaan anda
jauh di dalam. Anda melihat dunia sebagaimana adanya, bukan seperti yang anda percaya
seharusnya.


Anda menambah bunga ke dalam gambar anda.
Bunga menandakan bahawa anda panjang untuk cinta.
Anda tidak berfikir banyak dari diri anda sendiri.


Anda digalakkan dan ambisius dan cenderung
membuat gerakan redical untuk mencapai tujuan anda. Kau
langsung dan terus terang orang. Anda suka untuk sampai ke inti
masalah akan, dengan beberapa tanda-tanda ragu-ragu.


Anda suka melamun dan mencari petualangan.
Anda mempunyai kedudukan cerah ceria.

*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_



Hahahaha~
Aku rasa mesti ada orang yang
makin tak faham dengan translation di atas.
Aku pun. Petualangan? Apa tu??


So,
biar aku sendiri yang tolong translatekan.
Orang kata,
kalau nak hasil kerja yang bagus,
buat sendiri.


Aku tulis higlight point dia je.
Malas nak tulis panjang-panjang.


Aku adalah seorang yang :
1) Sesuai menjadi seorang ketua.
2) Bagus dalam mencari kawan.
3) Sayang family aku.
4) Artist yang BERBAKAT.
5) Perlukan seorang kawan di saat susah.

6) Kalau pasal love, aku akan tutup pintu hati aku.
(memang ahh! Aku ada high taste kot~)
7) Aku suka berangan.



That's all for today.
Aku tak nak translate banyak-banyak.
Nanti ada orang jealous.
Hahahahaha~


Have a Nice Day~
___________________________

No comments: