Monday, October 25, 2010

Bila Aku Bercerita~

Ah~
Banyak kali aku berazam
untuk tidak gemuk seperti
*tuutttt..


Hampir setiap hari
aku cakap dekat diriku,
"Esok aku nak jogging."


Tapi entah bila
'esok' tu nak menjelma.
hahahah~


Aku dah nak grad ni.
Macam mana ni.....


Dekat Bakery,
my mother selalu bake
something yang menggugat
keimanan aku.
Kalau setakat cupcake
or cake, aku dah jemu.



Caption : gambar ini di ambil semasa ia belum siap lagi. Entah kenapa aku rasa macam nak tangkap gambar je masa tu. Belakang doll tu ada bunga and hiasan 'baju princess' (bak kata Darwisha)




Caption : Cake yang orang tempah. Orang tu nak edible cartoon warna blue plus chocolate cake. Langsung out combination color dia. Anyway, customer always right.




Caption : Cake for children. Colorful plus cherry.


Ada satu cake ni,
my mother buat sedap giler!
Aku tak pernah makan cream
dekat cake.


Tapi tu first time aku makan
cream dengan kek sekali.
Cream dia rasa cheese.


Dekat atas cake tu,
my mother letak jelly (kot).
My mother buat flavor berries,
Fuh~ It's melting in my mouth..
Aku tak sempat nak tangkap gambar dia.
(Kenapa aku cakap macam orang gemuk ni?)


Tapi aku paling tergoda
bila my mother bake roti.


Fuhh~~
Dulu aku paling benci roti kacang merah,
tapi,
hari tu aku lapar sangat,
and aku pun makan lah
roti yang my mother baru sahaja bake.


Wahhh~~
Sedap giler~


Roti yang masih panas,
ditambah dengan kacang merahnya
yang panas juga~
Fuh!



Another favorite of mine.
Roti cheese + sugar.
Aku suka makan cheese dia~
Roti dalam gambar ni hangus sedikit.


Aku lupa my mother suruh keluarkan
dari oven masa dia tengah sembahyang.
Hahahah..
Aku dapat roti free~ Roti free~




Aku tengah aim cupcake ni.
Atas dia my mother letak chocolate.
Harap-harap aku boleh ambil
satu without being seen by anyone.


Tapi sekarang,
my mother dah berubah...
Dulu aku boleh makan free.
I mean,
makan dulu,
baru cakap yang aku dah ambil makan.


But now~
My mother suruh aku bayar!!!
Waaaaaaa~
Dunia apakah ini???

________________________________

No comments: