Wednesday, August 4, 2010

My week~

Hi.


Seperti biasa,aku akan mulakan
post aku kali ini dengan,
"Dah lama tak update blog, kan? kan? kan?"



Korang perasan tak aku ada
tambah widget baru kat sebelah kanan ni? ->
And korang perasan tak
ada pembaca dari Brazil, Russia pernah
visit aku punya blog?


Ini semua sebab gara-gara aku tulis
entry pasal ada junior cakap muka aku
macam (je) American Next Top Model (ANTM)?
Mesti diorang bengang gila
bila dapat tau yang tu bukan entry
pasal ANTM sebenar~
Ahh.. Biarlah..

Berita Gembira :

Semalam ayah aku bagi duit 'saku' kat aku!
Weee!!


Sebab?
Aku jaga adik aku and
aku tolong mak aku dekat Bakery.
Hee~
(Ya, aku tau ramai orang tak percaya yang aku ni baik sebenarnya~)




********
Aku ada dua Main Topic nak cerita sebenarnya:
1) Kenduri
2) Ghost story AniZz Vs Ghost Story Darwisha (adik aku)

Are you guys excited??


1st TOPIC : Kenduri


Bunyi macam boring, kan?
Aku, kalau dengar ada orang nak cerita pasal pergi kenduri,
di ibaratkan seperti kena paksa baca novel Ilmiah~

k,
anyway,
cerita ni start bila my father di invite untuk pergi menghadiri majlis 'merisik'
sebagai 'wali' kepada kakak saudara aku.
Ayah dia (Abang my father) dah lama meninggal.


So,
Sebagai the next lelaki dalam adik beradik mereka,
my father terpilih untuk menjadi wali.
Majlis tersebut berlangsung di KL.


My father ni punyalah excited
sebab dapat jadi wali (agaknya),
plus,
hubungan mereka (family kakak saudara) and
adik beradik my father tak berapa close sangat sebelum ni.
(pandai-pandai kau je, AniZz)
And sekaranglah masanya untuk merapatkan hubungan semula.


Then,
mengikut perancangan,
my father and his another brother (same mom and dad),
together with an uncle (different mom and dad),
akan bertolak pada hari Sabtu pukul 9 pagi.


Dalam pukul 5 pagi (kot),
my father hantar my mom pergi bakery,
sebab my mom nak buat roti sebagai buah tangan
kepada uncle-uncle aku sebelum mereka bertolak.


Pukul 7.30 pagi,
my father kejut aku and Darwisha (adik aku),
and suruh mandi lantas (wow!) bersiap untuk
menghantar dia pergi rumah my uncle tadi.


Mengikut plan,
kami (my mom and adik aku) akan
hantar my father pergi rumah my uncle,
lepas tu terus pergi Bakery.
Kami tak ikut sebab my father cakap,
kalau bertunang baru pergi.


TETAPI!
Dalam process transportation tu,
kami dapat tahu yang itu bukan majlis untuk
merisik sahaja,
tetapi untuk bertunang sekali!


So,
my father keluarkan short notice,
yang kami semua kena ikut sekali!!


Masalahnya,
fashion kami bertiga,
my mom, me, and Darwisha
tersangatlah disaster.
***********************


Ini lah fashion my mom masa tu.
Memang natural face.
Pergi KL tak bawa handbag pulak tu..

*************************


Ini pulak fashion aku.
Aku ingat lepas hantar my father,
kami terus pergi Bakery,
so,
aku pakai cincai-cincai je lah..
Rupa-rupanya........

************************




Adik ku, Darwisha; 4 tahun.
Muka baru bangun tidur.
Sempat bawa 'Rich' (nama teddy bear).

**********************


My father lah insan yang
paling stylo dan lengkap sekali dalam kereta tu.
Semua dia bawa.
Baju spare, IC, duit, dll.
Correction : My father tak pakai serban, dia pakai kopiah.

*****************************

Oleh kerana kasihan melihatkan
kami yang sedang mengalami fashion disaster ni,
my father pun terus ajak kami pergi shopping.
Kebetulan ada pasar Sabtu di depan rumah my uncle.


Dan akhirnya...


My father beli kan baju untuk
my mom and Darwisha je..
Tengok lah gambar mereka di atas..
See what I mean??
Aku di pinggirkan..
Dah macam Bibik plak aku ni...


Nasib Baik aku ni,
baik hati, sopan-santun, lemah-gemalai,
peramah...
Kalau tak...


Kesimpulannya,
Pada hari tu juga,
my mom di interview dalam radio Perak,
Sebab my mom berjaya menurunkan
berat badannya setelah menggunakan SDII
dalam masa sebulan, turun 10 KG.


Before call,
my mom berlagak macam cool and tenang je~
Tapi, bila tengah On Air,
punyalah excited and ceria.
Hahahaha~


haa,
Lepas tu,
masa sampai di rumah kakak saudara aku tu,
aku terus pergi toilet.
(Tak payah lah cerita apa yang aku buat di dalam tu kan?)
Tapi kalau anda nak tahu juga,
aku masuk toilet sebab aku nak cuci toilet diorang.
(Maklumlah... aku kan baik hati, sopan-santun...)


Lepas aku keluar dari toilet,
aku tercabutkan tombol pintu toilet tersebut.
Tak sangka pulak aku ni strong juga rupanya..


2nd Topic : Ghost Story AniZz Vs Ghost Story Darwisha


to be continued...
(seram pulak aku nak taip malam-malam ni)

No comments: