Tuesday, May 18, 2010

Confident itu penting!

Sebagai pelajar cemerlang,
kita hendaklah bangun awal pagi.
So, pagi ni aku bangun awal.
Pukul 6.30 a.m.


Pukul 7.30 a.m.
Aku dah siap mandi, sembahyang,
and ready for my class!


Aku : Class kita kat U116, ke?

Nadia : Tak lah. Dekat U106.

Aku : Oh..


Sesampai je di class,

Nadia : Biar betul! Takde orang sampai lagi?

Aku : Wah! Giler efficient kita ni.


*********** 15 minit kemudian ************
Seorang demi seorang student mula memenuhi ruang.
Semua muka baru.

Aku : Habislah diorang, dah lah tak datang semalam.
Mesti kena marah dengan lecturer.

Nadia : Aku macam tak pernah nampak je diorang semua ni.


************ beberapa minit kemudian ***********
Lecturer (perempuan) pun melangkah masuk class.

Nadia : Aik? Semalam gemuk, hari ni kurus plak?

Aku : (dengan muka confident) Alah, ni mesti Zuraidah.
(kami ada 2 lecturer)

Nadia : Takkan lecturer smalam ajar sehari je kot? Giler senang kerja dia.

Aku : Cuba kau tengok jadual. Class kita kat mana? (muka slumber)


Pada masa yang sama, lecturer tersebut pun tanya,
"Ada new student ke hari ni?"
Aku still buat muka slumber
dan tak sabar-sabar nak tengok lecturer tanya
student-student lain kenapa tak datang semalam.

Tiba-tiba..

Nadia : Anis! Kita salah masuk class!! Macam mana ni??!!

Lecturer : Siapa student yang baru datang hari ni?

Aaaggghhhh!!
Aku tension!!
2 soalan serentak!
Pandanganku gelap.
Aku mula terbayangkan wajah-wajah student dihadapanku
yang ketawa terkekeh-kekeh melihat kecuaian kami.
Ada yang terguling-guling sambil menepuk lantai.
Ada yang menyorak 'Boooo',
Ada student yang menangkap gambar kami (paparazzi)
Esok pula,
muka kami keluar muka hadapan KOSMO.
Lepastu, tertubuhnya fan club Anis (*tiba-tiba)


Aku : Tutup muka! Takpe, aku keluar dulu. Kau jangan keluar serentak.
Malu la nanti.

Nadia : Nak keluar ikut pintu mana?

Aku : Pintu belakang.


Sambil batuk dan tutup muka, aku pun melangkah keluar dari class
dengan malunya.
Rupa-rupanya class aku kat U104, bersebelahan class tadi.
Kami adalah antara orang yang terlambat masuk class yang sebenar.


Moral of the story,
jangan menunggu untuk gelak pada orang
yang bakal kena marah dengan lecturer.


Flash update :
Hidup di Rantau orang (kolej Baiduri) :
Sudah 3 hari di Segamat.
Dah macam 3 minggu rasanya disini.


Semuanya berbeza dengan Kolej lamaku.
Wing dia besaaaarrr dan luaaaaasss..

* InsyaAllah aku akan letak gambar and
menceritakan pengalaman Seram aku disini
pada post yang akan datang.

See you next month!
(macam lama je bunyinya)

.........................................END.....................................

1 comment:

syikin mohamad said...

finally ! hahaha. rajin-rajin belaja anis !