Thursday, May 20, 2010

Beza AKU dengan MEREKA..

Semenjak berada di Kolej Baiduri,
aku cuba untuk menyesuaikan driri di sini.


Bagaimana rupanya Kolej Baiduri ni?
Bilik aku berada di tingkat 3 (atas sekali)


Hanya orang yang terpilih sahaja boleh duduk
di tingkat atas sekali.
Bukan kerana kami datang lambat tau.


Walaupun UPK (Unit Penempatan Kolej kot)
tak bagitau (kerana ini adalah rahsia sulit UiTM),
tetapi sebenarnya,
hanya orang yang berpotensi untuk slim seperti model
dan kuat stamina sahaja yang ditempatkan
di tingkat teratas.


So,
mereka yang langsung tak berpotensi untuk slim
dan tidak kuat staminanya akan ditempatkan
di bilik bawah.
Awwww!!


Ok,
Setelah menaiki tangga yang panjang berjela,
aku pun sampailah di depan wing aku.






Oh...
Seramnya pemandangan di sini..
Aku sangat terkejut dan takut bila tengok wing ni.
Tapi, aku tak nak buat muka takut sebab;


Perbezaan pertama :
Aku nampak hodoh bila buat muka terkejut dan takut.
Tak percaya?
Di sini aku ada klip kan gambar perbezaan muka
aku dan mereka.


Betul tak aku cakap?
Jom tengok muka takut aku pula.



See?
Kadang-kadang aku selalu termenung
mengenangkan nasib aku ni..
Tapi aku jarang termenung sebab;


Perbezaan kedua :
Aku nampak hodoh bila termenung.
Lainlah mereka..
Sentiasa nampak cantik bila termenung..


Tak percaya?
Di sini aku ada klip kan gambar
perbezaan aku dan mereka..



See?
Sebab tu lah aku tak nak termenung..
Tengok, rambut pun dah jadi putih bila termenung
lama sangat..


Untuk mengelakkan aku termenung lama sangat,
aku akan pergi ke satu sudut dan
menangis sendirian..


Aku tak nak menangis di hadapan mereka,
sebab;


Perbezaan ketiga :
Aku nampak hodoh bila menangis..
Tak percaya?
Di sini aku ada klipkan gambar
perbezaan aku dengan mereka..



See?
Aku sangat cemburu terhadap mereka kerana,
setiap kali mereka menangis wajah mereka sentiasa cantik..
Lihat sajalah rupa aku masa mengangis di atas.... *sigh..


Walau apa pun,
hidup mesti diteruskan..
Aku kini cuba menyesuaikan diri di sini.


pada mulanya agak susah..
Kerana aku tak biasa dengan toilet mereka..
Mungkin toilet mereka agak mewah..
Aku tak biasa tengok toilet mewah ni..


Tak percaya?
Di sini aku ada klipkan gambar toilet
mereka di Kolej Baiduri dan toilet aku di rumah..




See?
Aku mana biasa dengan toilet mereka seperti
gambar di bahagian bawah tersebut..
Agak sempit pula tu..


Aku takkan terkejut kalau ada orang
berbadan X++ tersepit di dalam toilet tersebut.
Sebab muka terkejut aku kan hodoh~


Aku tak biasa dengan sink mereka.
Agak berbeza dengan sink dirumahku..
Tak percaya?
Disini aku ada klip kan gambar sink dirumahku dan di Kolej Baiduri.



Last skali,
aku tak biasa dengan tempat menyidai pakaian di sini.
kerana,
Tempat sidai di wing ini terletak di bawah bumbung dan berkipas.
Aku mana biasa dengan tempat penyidai siap ada kipas ni..
Selalunya aku terpaksa keluar untuk menjemur pakain di tempat yang panas.


Tak percaya?
Di sini aku ada klipkan gambar tempat aku menjemur dan mereka
di kolej baiduri ini.




Akhir kata..
Kita hendaklah bersyukur terhadap apa yang kita ada
sekarang ini..


............THE END...............




No comments: