Saturday, November 14, 2009

ALERT!! DANGER!!

Tett.. Tett.. Tett.. (bunyi siren. sila baca dgn suara sengau)


Danger!! Danger!!
WHY????
Blog ini telah terdedah kepada org ramai! (ramai la sangat~)

K, first skali nak ckp sorry kpd pmbca setia blog nie (ewah!)
iaitu Kak Cici, errr... Kak Cici dan.. errr... (rsenye cam Kak Cici sorg je yg jdi pmbca stia blog nie..)
cz dah lme x update blog..


WHY????
cz Beruk Band ku ade msalah rmah tngga.
Then, laptop aku plak rosak~


So, per yg t'jdi spnjg mse nie?


Ari tu (xingat ble)
Aku, Kak Pia, Ayu, dan Pka
gi rumah atok aku kt Jermantah.
Hohoho..


Msti anda smua t'tnya2 cmne cuaca di Jermantah kn?
Oh, cuaca disana sama jer ngan cuaca di Segamat.
Tak yah lah nk jealous-jealous or t'kilan sbb xdpt gi Jermantah.
Ktorg bkn naik flight pun...
naik Viva jer... (^-^)v



So,
pe yg t'jdi dsana???
Ha, nie la yg aku nk cter nie.
Blog aku dlm BAHAYA!


Ssampai jer kami di Jermantah,
kmi pun msuk lah rumah...
Ramai giler org.. (bkn org gila ye.)
Semuanya dtg melawat Atok n Nenek aku yg akn b'angkat ke Mekah pd 7hb Nov.


Kat sne,
org yg aku knal ialah (pergghhh! jujur giler aku nie..)
Atok, nenek, Pak Ngah (identiti drahsiakan. ewah!) n Mak Ngah (juga dirahsiakan) je.
* sje nak buat suspen..


Ble dah smpai,
aku gi la dapur..
kt situ aku jmpe Mk Ngah aku.
Mk Ngah soh buat something (buat kerja la, apa lagi..)
Then,
Pak Ngah pun muncul (hahaha)
and cakap,


"Jangan suruh Anis buat kerja banyak2, nanti dia tulis dlm blog dia."


............................
(suasana sunyi sepi..)


Tett..Tett..Tett.. (bunyi siren, sila baca dgn suara yg sengau)
Danger!! Danger!!
Perintah Berkurung!! Perintah Berkurung!!
Ambil posisi!! Ambil posisi!!
Reka alasan dgn pantas!!
Reka alasan dgn pantas!!


Perasaan :
Blur.. pandanganku gelap..
aku dah boleh nmpk mse dpan blog aku...


Hahahaha!!
Apa yg buat aku 'tenang' ialah..


1) aku gelar'n diri aku sbgai Cinderella time raya hari tu.
2) aku ckp rmh pk ngah lmbah keseronokan. Hehehehe...
3) aku bnyk complaint psl dining Sector B, UiTM. (Fuhh.. lengkap! cm nk wt aduan je..)
4) aku pnggil lecturer aku nnek kbayan. (sbnarnya, tu utk mnyedapkn cerita. xde kne mngena antara yg hdup @ mati)
5) aku cakap aku nie America's Next Top Model! (Wah! malunya~)


Tindakan :
err.... Fu~yoh! Cantiknya bunga kt sblah tu! (tukar topik)


Pandangan sahabat :
Kak Shida (bukan nama sebenar) :
"Habislah kau Anis.. Dah lah ko pnggil rmh pk ngah kau lmbah kseronokan"


Kak Pia (bukan nama sebenar) :
"Alah, blog kau bukannya teruk sangat pun.."


Pika (bukan nama sebenar) :
"Aku tak pernah baca blog kau." (sahabat yang jujur)


**************************


K, conclusion nya?? Just be myself
(sopan-santun, ramah tamah, baik hati, lemah lembut, etc.)


Next story :


Soalan Final Fin Analysis (lupa code dia), Human Resource n B.O...
SUSAH!!!!! SUSAH!!! SUSAH!!!!!!
penat aku wt past sem question... *sob..sob...


Tapi, soalan International Trade ngn I.S...
SENANG GILER!!!! SENANG GILERR!!!! (senang nak gila??)


-THE END-


Amaran!!
Jika anda category golongan berusia 23 tahun ke atas, sila tukarkan
'aku' kepada 'saya' pada ayat-ayat diatas.

No comments: