Sunday, October 2, 2011

Suara

Sejak kebelakangan ini,
aku mengalami masalah
tiada suara.



So,
suara aku agak rock sedikit.
Kadang-kadang,
macam bunyi suara
cartoon pun ada.





Kalau dulu,
bila aku menyanyi je,
langit terang benderang,
orang yang sedang membawa kenderaan
pun boleh berhenti sebab nak minta
autograph aku.
(Perumpamaan yang melampau!)






Tetapi kini,
bila aku menyanyi je,
semua haiwan bertempiaran lari,
langit kian mendung,
pelbagai jenis buah dan sayuran
di baling ke arah aku...
(Punyalah tak sedap suara tu)




Bila tiada suara,
aku paling tak suka kalau
ada orang sedang bertanya dengan aku.
Lebih-lebih lagi soalan dari lelaki.




Kenapa?
Biar aku lukis,
bagi memudah kan anda faham :










Ha,
itu lah di antara sebab
kenapa aku tak suka orang
tanya aku.




Bila tiada suara,
aku paling suka bila
lecturer suruh aku buat
presentation di hadapan kelas.




Masa tu,
aku rasa bahagia sangat.
Sebab?
Aku tiada suara.
Kalau tiada suara,
tak boleh buat presentation.




Muahahahahahaha~




Ok,
that's all.
Bye~ (^0^)v



______________Anizz____________

No comments: