Saturday, June 18, 2011

Cuti yang panjang~ PART 2

Kami tinggal dekat rumah
my Mak Saudara sehari sahaja.



Esoknya,
selepas sembahyang Subuh dan
bersarapan,
kami terus bertolak pulang.



Sebelum pulang,
my dad singgah dekat
tepi pantai sekali lagi.





Just tengok-tengok,
jalan-jalan,
posing-posing je~
(tangkap gambar)



Then,
my dad and mom berhenti beli
keropok, nasi dagang, etc.






Aku mengalami kesukaran untuk
menyebut Satar.
Aku suka makan satar.
Aku nak cakap dengan my mom,
minta belikan satar,
tapi aku cakap;



"Mommy, nanti belikan SAKA sekali."



Hah kau.
Kalau my mom betul-betul
belikan aku Saka,
tak ke maut.
Hahahahahah~



Kami balik ikut 'short cut'.
Wah~
'short cut' apa bendanya.
Long cut ada lah.



12 jam aku duduk dalam kereta.



Tapi,
yang bestnya,
kami banyak berhenti
berehat.



Mula-mula,
kami berhenti pasar apa entah.
Darwisha beli belon Doraemon,
my mom pula beli buah pelik,
my dad beli satay.







Then,
kami berhenti dekat Taman hidupan liar.
Ada seekor gajah di situ.
Seekor sahaja.







Masa kami sampai,
ada sebuah keluarga di situ.
Dia ada 3 orang anak.
2 lelaki and yang bongsu perempuan.



Anak yang no.2 tu punyalah berani.
Yang first pula agak penakut.


Caption : Anak no.2 (merah) memberi makan pada gajah.


So,
yang second tu lah yang selalu
teman abang dia 'campak' makanan
dekat gajah tu.
Anak no.2 tu relax je bagi makanan
guna tangan dekat gajah tu.
Hahahahhaha~



Lepas tu,
giliran Darwisha pula yang beri
gajah tu makan.
Seperti biasa, my dad yang
temankan Darwisha memberi makanan.






Then,
keeper tu cadangkan kami
untuk menangkap gambar dengan gajah.
My mom di beri peluang cepumas untuk
bergambar sambil memegang gajah.



Aku tak boleh upload gambar tu.
My mom tak bagi,
sebab muka my mom masa tu
sangat 'precious'.


Caption : Gambar tangan my mom yang 'berani' pegang gajah tadi.





Tapi,
di sini aku uploadkan gambar
Darwisha selepas tengok muka
my mom pegang gajah masa
di ambil gambar tadi.
Hahahahahaha~



Sepanjang meredah my dad
punya jalan 'short cut',
mestilah aku tidur.


Caption : Jalan 'short cut' my dad yang di ajar oleh ayah saudara aku.


Alah,
sama je.
Bila aku bangun,
aku still berada di jalan yang berbatu,
dan berpasir.












Akhirnya,
barulah kami jumpa jalan raya.
Memang jauh~~



Our last destination is,
Cameron Highlands.




Mula-mula kami ingat nak
singgah dekat tempat yang jual sayuran,
tapi dah tutup.



So,
kami terus balik.
Selepas sembahyang di masjid,
kami berhenti makan di restaurant,
and sambung kembali perjalanan ke rumah.



Sampai rumah dalam pukul 10 lebih kot.
Entah. Sebab aku terus tidur lepas
mandi.
Penat. Tapi best!




______________ AniZz _________________

No comments: