Friday, February 25, 2011

Tak sihat...

Hari ini aku tak berapa
nak sihat lah~
Sebab semalam aku langsung
tak boleh nak tidur.



Aku study sampai pukul 2 pagi.
Lepas tu, cepat-cepat naik katil
untuk tidur.
Tapi, masalahnya,
aku langsung tak boleh nak tidur.



Kesimpulannya,
aku just tutup mata je malam tu.
Dari pukul 2 pagi, sampailah
pukul 7 pagi.
Langsung tak boleh nak tidur.



Penat lah aku buat macam-macam
gaya tidur,
semuanya tak berkesan!
Aku even pernah terfikir;



"Hmm.. Mungkin ada sebab kenapa dalam cerita English,
kalau diorang tak boleh tidur,

diorang mesti kira kambing biri-biri.
Berkesan lah tu kot~"



Aku pun dengan lurus - bendulnya
pergilah mengira kambing biri-biri berkenaan.
Tapi, aku kira dalam bahasa Melayu.
Sebab, kalau aku cakap English,
pendek sangat bunyi nya.



Contoh;
"1 sheep, 2 sheep,..."



Kalau bahasa Melayu,
panjang sikit bunyinya.
Mungkin aku akan cepat tertidur.
So,
aku pun startlah mengira.



Anizz : 1 ekor kambing biri-biri... 2 ekor kambing biri-biri....


Anizz : Ah. Panjang sangat nak sebut. Lebih baik aku sebut kambing, instead of biri-biri. Lagi pendek.






Anizz : 1 ekor kambing.. 2 ekor kambing.., 43 ekor kambing... (hampir mengantuk)


Anizz : Tak nak lah. Kambing hodoh sangat. Baik aku guna Hyun Bin. (Hero handsome dalam cerita Secret Garden)



Anizz : 1 Hyun Bin.. 2 Hyun Bin... 3 Hyun Bin.. (tersengih-sengih)


Anizz : Tak boleh! Handsome sangat! Terus hilang mengantuk!



Anizz : Ok, macam ni je lah Anizz. Pejam je mata tu. Fikirkan benda yang indah. Semuanya berkaitan dengan minda. (aku memang jenis orang yang suka cakap dengan diri sendiri)



Benda ni berlarutan sampai lah
aku dengar Azan Subuh.
Masa tu muka dah macam zombie.
Mata dah macam panda.
Kepala dah pening-pening.



Aku ada kelas pagi pula tu.
Pukul 8.30 pagi, Kelas QMT.
(Quantitative Business Analysis)
Aku tak nak ponteng kelas tu.
Kalau tak datang kelas, rugi.



In the end,
aku pergi every kelas hari ni.
Pukul 8.30 pagi, sampailah 2.30 petang.
Masa tu, kepala aku dah pening sangat.
Dah ada tanda-tanda nak jadi gila.
Nama kawan aku pun aku boleh terlupa.



Balik je dari kelas,
after mandi and everything,
aku pun tidur sekejap.
Sebab aku nak study.
Esok ada test Geography.



Tapi,
malangnya,
aku tertidur sampai pukul 6.30 petang.
Sedar-sedar je dah ada announcement
kena pergi Kolej lelaki untuk mendengar
ceramah sambutan Maulidul Rasul.



Serious,
dah lah aku pening kepala,
badan aku pula sakit-sakit.
Dah macam orang demam.
Lepas tu kena pergi kolej lelaki pula tu.
Peta tak habis hafal lagi.



Ceramah tu start dari pukul 7 malam
sampailah pukul 11.00 malam.
Sembahyang berjema'ah dan bacaan Yassin di sana.



Alhamdulillah,
makan malam di sediakan.
Kami makan nasi kukus.
Wohohohoho~ nice~
Thank you Nora (roommate),
sebab tolong ambilkan untuk aku.



Lepas tu,
Balik-balik je dah kena berebut lift.
Aku dengan Nora decided untuk naik tangga je.
Aku dah lah tak sihat yang tahap 3/4.
Aku pun cubalah naik perlahan-lahan.
Aku punya bilik dekat TINGKAT 7 pula tu.



Masa dah dekat tingkat 4,
ada orang tanya aku;



Prihatin A : Ok tak ni? Muka dah pucat sangat tu.


Anizz : (senyum je)


Prihatin A : Jalan perlahan-lahan, k? Kita pegang awak.



Wah!
Baik gila perempuan ni.
Nora?
Laju betul dia naik tangga.
Lost contact terus.
Hahahahah~



Oh ye,
aku tak adalah buat muka sakit sangat
masa naik tangga tu.
Mestilah buat muka si comel yang
tabah mengharungi tangga-tangga tu.
Bukan si 'comel' yang bulat, tau.
Aku memang comel semula jadi.
Hahahahahahahah~



Maaf,
bila aku sakit,
aku mula jadi tak betul.
Cakap pun dah entah apa-apa.
Hehehehe....



Esok,
ada kelas pukul 8.30 pagi.
Kelas lecturer seram.
Entah lah..
Bila dia buat lawak,
aku tak tahu nak gelak ke tak.
Sebab, dia langsung tak senyum or gelak
bila dia buat lawak sendiri.



Bila masuk kelas dia je,
aku dah mula rasa tension.
Aura yang lecturer tu keluarkan
sangat membebankan aku.
Kelas English pula tu.



Bukan English class supposed to be fun ke?




_______________Anizz___________________

No comments: