Tuesday, February 15, 2011

Karaoke~


Well,
aku sebenarnya tak berapa minat
dengan aktiviti karaoke ni..
Ok,
memang langsung tak minat!
Seriously, tak minat!



Tapi,
aku tak faham kenapa kawan-kawan
aku semuanya minat berkaraoke.
Bila keluar pergi shopping je,
mesti akan luangkan masa paling lama
pun sejam untuk berkaraoke.



Sepanjang berada di universiti,
aku pernah pergi karaoke sebanyak
3 kali time Diploma,
and sekali time Degree.



Seriously,
aku tak suka.
Aku just ikut diorang sebab diorang
dah ajak and aku just nak jaga hati mereka.
Bila dah berada di dalam karaoke box,
aku mesti akan tutup telinga time
mereka menyanyi.



Tu yang susah tu.
Aku tak boleh dengar bunyi yang kuat.
Telinga aku jadi sakit.
Aku rasa bersalah dengan kawan aku,
sebab aku takut dia ingat yang
aku tak suka dengar dia menyanyi sebab
suara dia tak sedap.
No.
It's not like that.



Aku just tak boleh dengar bunyi yang kuat,
sampai boleh membuatkan jantung aku
bergegar.
Lepastu,
aku tak suka surrounding karaoke box.
Mesti ada orang lelaki akan ketuk-ketuk
box tu dari luar time kami ada di dalam.
Aku tak suka tu..



And....
sebenarnya...
aku tak suka dengar lagu melayu
genre rock jiwang yang ber abad lalu..
sorry my friend...
Aku rasa macam nak mati je dengar lagu
macam tu...



Aku just nak cakap yang,
boleh kalau nak berkaraoke tu...
sebab,
anda semua nak hilangkan tension, kan?
Tapi,
nasihat aku,
janganlah berkaraoke time azan, ok?
(-.^)v



And,
lepas ni,
kalau ada sesiapa yang nak ajak
aku pergi berkaraoke,
aku akan cuba ikut.
Tapi,
aku tak akan join korang menyanyi, ye?
Aku just duduk tepi and mendengar je.



Sorry kepada sesiapa yang gila ber karaoke.
Kalau anda suka berkaraoke,
ajaklah rakan anda yang betul-betul
minat berkaraoke.
Jangan ajak orang yang macam aku ni, ye?
Sebab, orang macam aku ni tak best di bawa
pergi berkaraoke.
(^.^)v


___________________ ANIZZ_____________________

No comments: