Wednesday, February 16, 2011

Anizz dan Anizz~

Tadi aku buka facebook,
then aku terbaca yang bekas jiran aku
dahulu menyambut hari lahirnya hari ini.
Muka dia dah lain sekarang.
Dah 10 tahun berlalu.



Bila aku jumpa balik kawan lama
time sekolah rendah dulu,
fuh~
semua dah lain.
Ada yang makin gemuk,
ada yang makin kurus,
ada yang maintain gemuk,
ada yang maintain kurus.
Aku?


Dulu muka aku macam ni :




Tapi,
bila dah besar sikit,
aku suka main dekat tempat panas.
kulit pun dah gelap sikit.
Mata yang dulu berwarna biru,
dah jadi hitam balik.


Sekarang muka aku macam ni :




So,
kalau kawan lama aku tengok
warna mata aku sekarang,
maybe dia ingat aku pakai contact lense
color hitam, sebab dulu mata aku warna biru.
Hahhahahahaahhaha~
Gila menipu dengan hebat.



Kalau ada sesiapa yang terjumpa aku
di tepi jalan,
di dalam super market,
di masjid,
di hotel mewah,
di restaurant mewah,
di dalam kereta mewah~
Jangan segan-segan nak tegur aku.



Walaupun aku berada di tempat mewah,
tak semestinya hati dan perangai aku akan
bertambah mewah,
aku tetap aku,
sentiasa humble~
sopan-santun, ramah-tamah,
baik-hati, lemah-lembut~



Even kalau anda nak bergambar
or minta autograph pun aku bagi.
See?
Punyalah humble dan baik hatinya aku ni~



Kalau jumpa aku di tepi jalan,
jangan pula terus menjerit dan melintas
tanpa tengok kiri dan kanan.
Jangan excited sangat.
Jangan melintas seperti lembu.
Anda tak tahu, mungkin ada basikal
yang di bawa dengan laju sedang menghampiri anda.
Ok?



Just panggil aku,
lambai-lambai pun dah cukup.
Kalau aku tak dengar juga,
try panggil : Tuanku AniZz instead of AniZz.
Sebab aku dah terbiasa di panggil Tuanku Anizz.
Biasalah.. hidup royalty~


Kalau tak dengar juga,
try cakap :

Anda (1) : Anizz, aku nak bayar hutang dekat kau!

Anda (2) : Anizz, aku nak belanja kau makan spaghetti bolognese!



Kalau sakit tekak time tu,
just lambai aku dengan pegang
duit di tangan.
Ianya depends kepada berapa Ringgit kah
yang anda sedang pegang.

RM 1 : 10 minit untuk perasan anda.

RM 5 : 8 minit untuk perasan anda.

RM 10 : 5 minit untuk perasa anda.



RM 50 : 3 minit untuk perasan anda.

RM 100 : Terus pandang anda dengan mata berkilau.

Buku check siap bertanda tangan, tinggal nak letak amount je :
Terus pandang anda dengan mata berkilau,
dan sedar-sedar je dah berada di sebelah anda.



Tapi,
kalau takut kena ragut ke,
panggil aku pun dah cukup.
Jangan pula cakap ;


Anda (1) : Anizz, kau cun! (aku dah tahu yang tu)

Anda (2) : Anizz, malam ni ada kelas!

Anda (3) : Anizz, bayar duit exhibition!


Memang confirm aku tak nak toleh.
Buat tak tahu je.
Makin cepat aku jalan.
Hahahhaahah~



_____________ Anizz_____________

5 comments:

HerNameIsWZ said...

hamboyy mate biru nohhhhhh~

AniZz said...

Hahahahhaahh~

LoLLieZ said...

Hahaha~~suker suker..

AniZz said...

Thank you~ Thank you~ (^.^)v

Misz Lovalino Azifa said...

anak mat saleh celup......