Thursday, February 3, 2011

AniZz yang gigih.. PART 4

Semasa aku sedang 'seronok'
meng'edit' lagu Mongolia untuk
exhibition next week,
my father memanggil aku dari luar bilik.



Cepat-cepat aku keluar,
and rupa-rupanya Darwisha (little sis)
nak air Milo yang di letakkan di dalam botol susu.






Aku cakap dengan Darwisha,
instead of air Milo,
apa kata kalau aku just bagi
susu kotak Dutch Lady je.
Sebab aku malas nak buat air Milo.






And,
seperti biasa,
budak mengada-ngada tu
tetap juga nak air Milo.




So,
oleh kerana aku tak nak
kena marah dengan my father
sebab bergaduh dengan Darwisha,
aku dengan gigihnya memasak air
dengan electric kettle.




Lepas je air tu dah masak,
aku terus bancuh air Milo and
tuang ke dalam botol susu Darwisha.



"Tak nak air ni.. Air Milo ni panas.. Nak yang sejuk.."



Budak ni.....
Aku pun pergilah letak
2 ketul ice ke dalam botol susu tersebut.
Selepas tu,
aku pun terus menuju ke arah
Darwisha yang sedang baring
di depan TV sambil memeluk my mom.



Aku : Nah. Dah sejuk.

Darwisha : ........



My father : Dia dah tidur. *sambil ber bisik*

Aku : ....... .blogger-emoticon.blogspot.com





Budak ni...

Semalamnya,
dia suruh aku buat air Milo juga.
Lepas tu,
aku suruh adik no.2 aku
bancuhkan air Milo,
and aku cari botol susu dia.



Lepas siap je bancuh,
kami pun pergi ke bilik tidur
my mom and dad.
Seperti biasa,
Darwisha dah tidur.


blogger-emoticon.blogspot.com


Aggghhhh!!!!
Masa muda ku~



AniZz
______________________

No comments: