Wednesday, January 19, 2011

Diari orang kaya : AniZz

Baru lepas read comment from Cik Feeyza..
Heeee~
Thank you sebab puji this blog.
I love you~~
(-.^)v



Ok,
Sambung cerita.
My mom baru je masuk kan duit
about last week kot.
Oleh kerana aku punya kad ATM
bermasalah,
aku pun decided untuk keluarkan
duit dari Bank Islam sebenar
di somewhere around Melaka.
(kena naik bas)



Malam sebelum tu,
my teman hiburan, Nora ajak
aku pergi Melaka Central untuk
membeli tiket bas.
Dia cakap nak pergi pukul 10 pagi.
Aku pun cakap lah,
kita pergi pukul 12 je lah,
sebab Hari Sabtu sure kami bangun lambat.
Dia pun kata ok je.



Pukul 11 pagi,
aku pun terjaga dari lena ku.
Aku bangun and terus mandi.
Aku selesai bersiap dalam pukul 12 tengah hari.
Nora masih tidur lagi.
Aku sengaja buat-buat bising,
manalah tahu,
dia terjaga.



Pukul 12.30 tengah hari,
aku pun kejut lah Nora.
Seperti biasa,
dia pun cakap yang dia malas nak pergi.
Aku buat tak tahu je,
and sambung taip assignment semula.
(cewah! efficient!)



Akhirnya,
kami bertolak dari kolej
pukul 2 petang.
Nora ni memang mandi macam Princess.
Make-up pun macam Princess.
Sebab tu lah kami bertolak pukul 2 petang.
Hahhahaahhaah~



Sampai je di Melaka Central,
aku pun try lah keluarkan duit di
ATM Bank Islam.
Wah!
Boleh keluarkan duit lah!
Masa tu lepas aku tengok amount yang
my mom bank-in kan untuk aku,
aku rasa,
akulah student paling kaya dekat situ.
Heeeee~
Aku pun keluarkan duit about RM150.



Lepas tu,
terus beli tiket Bas pergi and balik,
and semuanya berharga RM60++.
So,
duit aku tinggal RM90 je lah, kan?
Tak pe,
aku still considered aku ni Kaya.
(-.^)v



Aku pun cakap dengan Nora,
"Aku tak pernah tengok wayang~ jom?"
Nora pun cakap lah, Ok.
So,
dari situ,
kami pun bertolak dari Melaka Central
ke Mahkota Parade.
Harga tiket Bas ialah RM1.



Sepanjang perjalanan tu,
aku nampak banyak tempat-tempat
menarik yang sesuai untuk di lawati.
Macam A-famosa~
"Nora, hari ini kita pergi sebagai customer dekat Mahkota Parade,
nanti-nanti, kita datang sebagai tourist, nak? Aku nak naik beca~"
Heeeee~ (-.^)v
Aku baru ingat-ingat nak beli ole-ole
untuk my family~
(Anak yang taat~)



Sampai je dekat Mahkota Parade,
I was like :
"Fu-waaaahh~"
Kami pun beli tiket wayang cerita :
"Season of the witch."
Account : minus RM10
Balance : RM80



Nora : Jom makan? Aku lapar lagi lah~

Aku : Bukan tadi kau dah makan McD ke?


Nora : Eeee~ Aku rasa macam nak makan~

Aku : kau ni... cerita tu dah start. Sempat ke?


Nora : Sempat. Cerita tu start pukul 5. Sekarang baru pukul 4.30..

Aku : Ok.



Kami pun tempah makanan sizzling.
Kami beli Yee Mee.
Yuckk!
Too much black pepper!
Yuck!
Account : Minus RM 6
Balance : RM 74
Feeling : Regret.



"Aku teringin nak makan popcorn masa tengok wayang~"
Account : Minus RM 6
Balance : RM71
Feeling : Tak pe. Share sorang RM3.



Cerita tu agak best.
Rating 6/10.
Ada banyak adegan mengejutkan.
Masa aku tengok tu,
aku tutup mata dengan tangan.
Budak cina yang berumur around 6-8
pun pandang aku,
then aku pun pura-pura lap muka.
Hahahahahahh~
Mana boleh tunjuk yang aku ni penakut dekat
depan budak kecil!



Pukul 8 malam,
kami pun nak balik.
Tapi senior aku cakap,
bas tak ada.
So,
naik lah teksi.
RM 12.
Account : Minus RM6
Balance : RM 65



Sampai je depan UiTM,
kami pun berhenti beli nasi.
Aku beli nasi + telur goreng sebab kenyang lagi.
Nora?
Nasi + tomyam.
Account : Minus RM 2
Balance : RM63



Aku tengok purse aku,
ada RM 80 from previous amount + RM 63,
jadi? RM 143.
"Aku kaya! Aku kaya!"



Have a Nice Day!!
_______________________

2 comments:

Misz Lovalino Azifa said...

wah g jenjalan at mahkota prade ea . da lme x g melaka, windu at kenkwn kolejku . naty le laa ikut aniz jln² (dalam mimpi jerrr).

AniZz said...

Bley je~ Tpi bayar sndri-sndri.. Hahahahaha~