Tuesday, December 7, 2010

Tikus~

Dulu,
masa aku tengok orang yang
menjerit tengok tikus,
aku akan cakap :
"Apakah? Tikus yang kecil tu pun nak takut~"



Bila aku tengok orang
yang sibuk call mouse disposal,
aku akan cakap :
"Apakah? Dia tak kacau kau pun~"


Dulu,
aku tak tau tikus tu 'kerja' apa.
Aku just ingat tikus ni just bawa
bacteria je, selain curi cheese dalam
fridge.

Tetapi! Tetapi! Tetapi! Tetapi! Tetapi!


Tikus yang aku ingatkan baik,
sebaik Jerry dalam cerita Tom and Jerry, (klik disini)
menikam aku dari belakang.



************************************
Date : Di rahsiakan.
Venue : Di rahsiakan.
Perasaan : @#*&@%!!!
************************************


Ceritanya bermula apabila
aku terdengar cousin aku (lelaki, remaja)
menjerit panggil aku.
Anggaplah nama dia Brad Pitt je.


Brad Pitt : Kakak! Kakak! Brad Pitt nampak ada tikus!

Angelina Jolie (aku) : He'eleh~ Tikus je kot.. Tak kan tu pun takut?


Brad Pitt :
Brad Pitt takut lah.. Dia ada dekat bawah tu..

Angelina Jolie (aku) : Ya Allah, Brad Pitt.. Tikus tu kecil je. Dia tak makan orang lah..


******

Ke esokan harinya..



Angelina Jolie (aku) : OMaiGot! My earphone! sape gigit nie! Mesti tikus semalam.

Brad Pitt : Kan Brad Pitt dah cakap, Brad Pitt nampak tikus tu semalam.. Tu lah, kakak tak percaya. Nasib baik kakak tak tidur bawah semalam. Kalau tak, mesti kena gigit jugak.




****************

Aku tidak mempedulikan leteran Brad Pitt tersebut.
Aku mula mengimbau saat-saat aku bersama earphone ku.
Lagu 'You are my sunshine' (klik disini) mula di mainkan..
Kami berpegangan tangan di bawah pokok,
berlari-lari di tepi pantai,
Dia (Earphone) menyanyi-nyanyi di telingaku..
Kami bergelak ketawa mendengar nyanyiannya..


Kini...
earphone aku telah di gigit tikus...
Apakan daya....
Selamat tinggal earphone ke-4 ku..


Earphone pertama : RM 28
Sebab berpisah : Sebelah telinga aku tak boleh dengar dia nyanyi.


Earphone ke dua : RM 26
Sebab berpisah : Dua-dua belah telinga aku tak boleh dengar dia nyanyi.


Earphone ke tiga : RM 28
Sebab berpisah : Leher earphone belah kanan hampir terputus.


Earphone ke empat : RM 30
Sebab berpisah : Di gigit tikus.


Ohhhh~
Sedihnya..
Lagu 'You raise me up' (klik disini) nyanyian Westlife dimainkan..
Goodbye earphone ke-empat...
aku akan ingat kamu sampai aku
beli earphone ke-lima ku..


Tikus.....!!!!
Tikusss!!!!
Nasib baik kau tak gigit laptop aku.


Kalau kau gigit laptop aku,
aku gigit ekor kau!
Aku tak de lah sekejam orang
yang akan campak tikus bagi kucing makan..


Aku just jual kau dekat
lab (makmal) untuk buat kaji selidik je..
Duit tu aku gunakan untuk beli
earphone no.5 aku. Ok?


Aku dah tak suka tengok
cerita Tom and Jerry.
Dulu aku suka Jerry,
sekarang aku cuma berharap
Tom akan makan si Jerry tu!


__________________________________

2 comments:

N said...

haha..pasni jangan beli earphone, beli headphone je, yg besar tu, baru tak muat tikus tu nak gigit =P

AniZz said...

Yeah~ nice idea. (^.^)v