Sunday, December 12, 2010

Kisah Cinta adik saudaraku

Ok,
Jumaat yang lepas,
aku dengan family aku semua
pergi ke KL untuk meraikan
kenduri Kahwin Kakak saudara aku.


Oleh kerana ayahnya telah tiada,
my father jadi walinya.
(lebih kurang)


Kami tiba di sana
lebih kurang pukul 11 pagi.
Sampai je di rumah pengantin,
kami terus bersarapan
and bersembang.
(aku makan roti sekeping)


Selepas bersembahyang Jumaat,
kami semua makan lunch.
Aku tak makan,
sebab lauknya tidak beberapa
menyelerakan pada pandanganku.


Malas nak buat introduction
yang banyak,
aku selitkan gambar je.
Ok?



Caption : Pelamin.



Caption : Darwisha tertidur setelah di marah (usik) oleh Makcik 'I don't know who'.



Caption : Khairiyyah (cousin) and Me. Masa ni, semua orang dewasa pergi ke Masjid
untuk Majlis Akad Nikah.



Caption : Comel kan cousin aku?? Heee~



Caption : Pemilik sebenar pelamin tersebut, Kak Syikin.



Caption : Family arwah abang my father.



Caption : In case anda tidak tahu mana satu pengantin.



Caption : Kek kecil yang mahal. Harga RM100+++. Di tempah di hotel. (kot).



~Kisah Cinta~

Caption : Haziq and girl tersebut.


Perkenalkan,
ini adik saudaraku.
Nama dia Haziq.
Berumur 2 tahun-3 tahun.


Aku paling suka cousin aku ni.
Sebab,
setiap kali kita main tembak-tembak
dengan budak kecil,
mesti kita yang akan mati, kan?
Mereka pula tak pernah mati-mati.
Kebal betul.


Tapi,
Haziq ni lain.
Setiap kali aku 'tembak' dia,
dia mesti mati.
Tu yang aku suka tu!
Bila kami berjumpa je,
kami mesti main tembak-tembak.


Contoh :

Aku :
Piu-piu~ Piu-piu~ *bunyi tembakan* (comel pulak aku ni. Heee~)

Haziq : Errrkkk~ (sambil pejam mata and mulut terbuka. Gaya orang kena tembak.)

Aku : Yes! Kak AniZz menang! Muahahahhaha! (gelak evil)


Ok,
berbalik kepada kisah cinta tersebut,
alah,
ni bukan kisah cinta sebenarnya.
Budak-budak..
Manalah dia tahu apa yang mereka buat~


Cerita ini bermula apabila,
anak saudaraku yang kembar,
tertarik dengan kecomelan Haziq.


Ya,
aku ada anak saudara.
Aku pun tak percaya.
Sedar-sedar je dah kena panggil
Mak Long.
Apakah??


First time aku jumpa budak-budak ni,
aku cakap :
"Call me kakak or Tuanku AniZz."

sambil anggukkan kepala and kenyit mata tu.
Heeee~


Mestilah aku buat semua ni,
masa nenek mereka (makcik aku) takde.
Hahahahha~


Bila salah seorang daripada kembar
ini ternampak Haziq,
dia asyik tenung mata Haziq
DARI DEKAT.


And then,
kami (aku and cousin)
pun tengok satu sama lain,
and nyanyi :
"Tiada puisi atau lagu~" (klik disini)
Hahaahha~


Seriously,
Budak tu asyik ikut Haziq
and banyak kali nak
kiss dia.


Last-last,
mungkin Haziq rimas,
masa budak tu dah lagi sikit nak
buat kiss scene dengan Haziq,
Haziq terus tumbuk muka dia.


Tapi girl tu sabar.
Still lagi nak kiss Haziq,
and bila dah banyak kali kena
tumbuk dengan Haziq,
girl tu mengundur diri.


Kecil-kecil lagi dah kena reject~
Hahahah~
(Tak baik betul aku ni.)


Flash Note :

Semalam baca blog N.
Hmmm~
Interesting.
(Aku puji, ok?)


I like the post bila
dia tegur pasal girl yang chubby tapi
berpakaian and posing sexy.
Ia adalah satu teguran dari seorang lelaki tu~


So,
si chubby or not chubby di luar,
jaga etika berpakaian anda,
and etika pengambilan gambar anda.
Heeee~


Aku tak nak letak link dia.
Belum mintak izin lagi.
Kang aku kena saman. (^.^)v
Hahahhaha~



P/S : Oh ye.. Sorry, my cousin is not available. Dia dah ada boyfriend. Hee~




Have a Nice and Wonderful Day!


_________________________________

4 comments:

bikbigbeak said...

aniss single x??hahaha

AniZz said...

Ehem~ Single la dowh~

bikbigbeak said...

hehehehe...xpe xlame lg unavailable la tu..

AniZz said...

Heeeeeeeeee~ (^.^)v