Sunday, December 26, 2010

Bila parents tiada di rumah

Apa reaksi anda
bila ibu atau bapa anda cakap
yang mereka akan tiada di rumah
selama beberapa hari?



Luaran : blogger-emoticon.blogspot.com "What? mom and dad nak keluar rumah beberapa hari?"


Dalaman : blogger-emoticon.blogspot.com wipppeeeeee~







________________________________________

Masa nak bye-bye parents :

Luaran : blogger-emoticon.blogspot.com "Please, have a nice and safe trip. I'll miss you mom and dad~"


Dalaman : blogger-emoticon.blogspot.com "At last! Alone!!!" blogger-emoticon.blogspot.com




_________________________________________

Bila dah tutup pintu,
after bye-bye parents :


blogger-emoticon.blogspot.com "Aku nak buat apa ni? Banyak benda yang aku nak buat!!"


_____________________________________






Ha...
Macam tu lah aku.
Both my parents pergi KL sekarang
sebab nak hantar adik no.2 ke
UiTM Puncak Perdana.


So,
kat rumah ni,
tinggal aku and adik no.3 la.
Sebagai kakak,
aku kenalah jaga adik aku.
(adik aku 17 tahun)


Dulu,
masa kecil-kecil dulu,
time pilihan raya (politik),
both my parents tak ada di rumah.
Jaga orang mengundi kot.


So,
pagi tu,
dalam pukul 6 pagi,
my mom cakap mereka akan
balik lambat.
Makanan semua dah di sediakan,
so pandai-pandailah makan.


Masa tu,
reaksi aku : "Ooh~ ok."
Dalam hati : "Wahahahahahahahhahahahha!"


Lepas je bye-bye parents,
aku dah tak tahu nak buat
apa dulu.
Tidur ke?
Kalau tidur, nanti rugi.
Hari yang jarang-jarang ada
sebegini, mestilah kena guna
dengan sepuas-puasnya!


So,
I end up with playing games,
makan, tidur, tengok TV~


Bila dah nak dekat pukul 6 petang,
kelam-kabut aku suruh adik-adik
aku kemas rumah.
Ye lah,
tadi makan main tinggal je dalam sinki.
Bantal berselerak depan TV,
dengan plastik keropok, botol-botol air gas~


Lepas siap je kemas rumah,
my parents pun sampai..
Fuh~ Mission accomplished!
Lepastu,
aku mula kira-kira,
bilakah pilihan raya akan tiba lagi.
Hahahahah~

*****************************************

Bila parents tiada di rumah,
anak-anak akan rasa gembira.
Ye lah,
tiada orang nak marah-marah..
tiada orang nak suruh buat kerja..
tiada orang nak kejut kita bangun..


Tapi,
walaupun pada mulanya
aku pun begitu,
tapi I miss my parents already~
blogger-emoticon.blogspot.com



Kenapa?


Adik no.3 aku asyik kunci pintu
bilik dia je dari tadi~
Lepas tu,
aku dengar macam-macam bunyi
dekat luar bilik tidur aku~
Macam bunyi orang seret tangga~
blogger-emoticon.blogspot.com



Aku suruh adik aku check..
Last-last AKU jugak yang kena jenguk
kat luar melalui tingkap bilik aku~
Nasib baik tak ada apa-apa..




Aku tak berani tidur dalam
bilik tidur aku,
so,
hari ni aku tidur depan TV je.
Adik no.3 aku gelak kan aku.
Dia cakap aku penakut.
Aku debik karang...

blogger-emoticon.blogspot.com



Esok...
Siapa yang nak kejut kami sembahyang Subuh?
Haiiisssshhh......
Nampak gayanya aku kena kunci jam
untuk kejut adik aku sekali~


Bab-bab makan ni,
adik no.3 aku ni memang terror.
Sekarang pun dia tengah goreng keropok
plus buat air laici.
Oh ye, sekarang pukul 1.30 pagi.


***********************
Hurmmm...
Tadi adik no.3 aku tengok bola.
Malaysia lawan Indonesia, eh?
And Malaysia menang.


Aku tak minat tengok bola.
First sukan yang aku tengok
dengan gigihnya dari start sampai habis,
Badminton.


Aku tengok dengan my Atok.
Masa tu Lin Dan lawan err....
Lee Chong Wei.
Aku memang tak minat tengok
sukan-sukan ni.
Tapi, bila aku tengok Lin Dan,
aku jadi macam ni :

blogger-emoticon.blogspot.com



Bila Lee Chong Wei (Malaysia) macam
nak menang sikit,
aku jadi macam ni :

blogger-emoticon.blogspot.com


Hahahahahahah~
Langsung tak sokong Malaysia.
Apa punya rakyat Malaysia lah aku ni~

***********************

Anyway,
kepada my mom and dad yang
sekarang berada di KL tu,
jangan bawa kereta laju-laju~
(sebenarnya takut mereka sampai awal.
Rumah tak kemas lagi~)



Kepada Adik no.2 ku yang
akan mendaftar di UiTM esok,
selamat berdikari!
Jangan lupa solat!



Have a Nice Day!!blogger-emoticon.blogspot.com
____________________

3 comments:

syikin mohamad said...

Puncak Perdana?? kos ape?

AniZz said...

Accounting. Diploma.

syikin mohamad said...

wow. fasttrack tu woi. tahniah tahniah !