Saturday, November 20, 2010

2 minggu..

Esok kami sekeluarga nak
pergi ke Negeri Sembilan.
Ada kenduri belah my new Mak Su.


Orangnya cantik manis,
lemah-lembut, sopan-santun,
ramah-tamah~
(Perhatian : orang di atas bukan aku, ye.)


Memanglah aku ni lemah-lembut,
ramah-tamah, sopan-santun...
tapi my new Mak Su pun macam tu juga.
(Except aku lebih sikit, sebab aku ni muda)


Kami nak bertolak esok pagi,
dalam pukul 6.30 pagi.
Insya Allah~


Mula-mula ingat nak pergi hari ini,
sebab my Pak Su dah tempah homestay
untuk malam ni.
Tapi,
kami ada kenduri lain pula malam ni
dekat area rumah aku.
Kalau tak pergi,
takut orang kata kita biadab.
Hahhahaha~


Pagi tadi,
kami pergi Bakery.
Sebab ada orang tempah cake bertunang.
Lepas dah siap decorate cake tu,
my mom suruh Izah (pekerja) balik.


Tak lama lepas tu,
my mom punya kawan datang.
Dia tu dulu cikgu satu sekolah dengan my mom.
Cikgu perempuan.


Lepas aku buka pintu bagi dia
masuk dalam Bakery tu je,
aku dah kena dera!
Asyik kena pukul je.
Sebab dia kata aku dah
makin *comel.
So, dia jealous lah tu, kot.


Kesengsaraan aku tamat
bila my father dah sampai
untuk bawa kami pergi SMKA
untuk melawat adik no.3.
Dia dah nak SPM, and
sekarang dia demam.
So, kami nak pergi melawat dia lah.


Kami makan satay~
Pisang goreng yang aku goreng sampai hangus~
Cucur udang yang gedabak besar yang aku goreng~
(sebab malas nak buat kecik2)
Senang cerita,
semuanya aku buat, kecuali satay tu je.
(hebat tak aku??)


My father cakap,
kami akan duduk di rumah Atok di Johor
selama 2 minggu.


2 minggu.. 2 minggu.. 2 minggu.. 2 minggu.. 2 minggu..


Errr... aku tak tau nak cakap pe.
Think postive : Tolong my Atok kemas rumah,
sebab my Pak Su nak buat kenduri Ahad depan pula.


Think negative :

2 minggu.. 2 minggu.. 2 minggu.. 2minggu.. 2minggu..


Aku ni dah tua..
Bila banyak buat kerja,
badan aku sakit-sakit.. *cough..cough..
Kepala pening-pening.. *cough...cough..
Tangan lemah-gemalai.. *cough..cough..
Kaki sakit-sakit.. *cough..cough..
(*bunyi batuk orang tua)


Bila tengok pinggan menggunung je,
aku dah mula naik temperature.
Kalau kat rumah aku,
dah lama aku membebel.
Tapi,
kalau kat rumah Atok aku,
aku try to think postive;


Tak kan lah korang expect aku nak
membebel sambil basuh pinggan kat
rumah Atok aku, kan?
Karang takut orang confunse,
mana satu cucu,
mana satu mak saudara.
Hahahhahaha~


Esok,
kami bertolak pukul 6.30 a.m.
Sampai-sampai je di Negeri Sembilan,
kami terus pergi kenduri belah my new Mak Su.


Kalau dari rumah pakai vogue giler,
aku rasa, dah sampai sana karang,
mesti orang ingat aku ni mak cik yang tolong
basuh pinggan or masak rendang.
sebab tudung dah senget-benget,
baju yang vogue tu dah kedut giler.
(perjalanan dari Perak ke Negeri Sembilan 4 jam)
Hahahha...
Baik pakai macam biasa je.


Anyway,
Doakan kami selamat tiba di sana,
dan pakaian kami tak kedut-kedut,
and tudung aku tak senget-benget.
Hahahhah~


P/S :

2 minggu.. 2minggu.. 2 minggu.. 2 minggu.. 2 minggu..

______________________________________________

No comments: