Tuesday, January 5, 2010

Masuk Ward

Semalam, (04/01/10)
Aku telah dimasukkan ke dalam ward!!


Anda Cemas??


Aku demam 3 hari,
start hari Sabtu sampai hari nie..


Aku dah tak tido dua hari,
sebab asyik m**tah je..


Oleh kerana aku tidur katil atas (kat kolej),
aku terpaksa letak baldi sebelah aku (untuk m**tah)
Suhu badan aku time tu memang tinggi.
orang yang duduk sebelah aku pun terasa bahangnya.


Kenapa aku tak gi PENAWAR (klink campus)?
PENAWAR tutup.
Dia start bukak hari nie.


Aku jalan kaki sengsorang je..
(Dah le jauh..)
Cadangan utk UiTM Segamat:
Buat PENAWAR untuk Sector B jugak.
Kami yang sakit nie pun bley terus sihat dalam perjalanan ke PENAWAR.


Sesampai je kat sana,
aku terus gi bilik doktor,
Bila doktor check suhu,
dia kata aku kena tahan dekat ward
sebab suhu aku yang tinggi.
Kalau dia suruh aku balik,
aku MESTI akan pengsan ditangah jalan.

So,
aku kena la tahan kat ward..


Aku kena 3 injection (Wuuuuu~)
Injection untuk masukkan air, ubat demam and check darah.


Lepas je kena inject untuk ubat demam,
aku asyik bersin je.
Aku ingat bilik tu berhabuk.
And then aku mula sesak nafas.
Aku mula la naik angin.
(ingatkan wad tu kotor).


Tak lama lepas tu,
ada sorang girl nie masuk ward gak.
Demam cam aku agaknya.
Dia datang ngan kawan dia.


Nurse yang bawak dia masuk pandang aku and cakap;
"Awak ok ke? Mata awak bengkak tu."
Aku just senyap je.
Dalam hati;
"Sape suruh tak kemaskan ward nie. Kan aku asyik bersin je"


Bila nurse tu keluar je,
nurse tu panggil nurse yang incharge bahagian aku.
Then nurse tu tanya aku ada allergic tak,
aku cakap la yang aku allergic habuk.


Then dia keluar panggil doktor.
Doktor pun berlari-lari pergi katil aku.
(Saje je nak wat gimmick)


Doktor cakap aku ada allergic ubat.
So, tambah 2 injection lagi untuk allergic.
So, dah jadi 5 injection la kan?


Well,
2 injection tu di inject kat tiub air.
Kalau aku kena inject kat tangan gak,
aku #*@&(# doktor tu kang..


Yang sedihnya?
MC dua hari je.


Yang bertambah sedihnya?
1 ward ade 3 katil.
Aku kat tengah.
sebelah kiri aku girl yang demam tadi.
Sebeleh kanan,
akak yang patah kaki.

Girl tu bawak sorang kawan untuk teman dia.
Akak tu plak bawak 2 orang kawan untuk teman dia.
Aku??
Aku sengsorang je..


Then,
nurse datang.
Dia cakap,
mintak tolong kawan-kawan belikan makanan untuk lunch.
Sebab kat situ takde makanan.


Aku nak mintak tolong sape?
Then, aku tengok handphone aku,
rum8, member2 aku tanya aku okey tak.
aku cakap la aku masuk ward.
Lepas tu, aku mintak tolong rum8 bawakkan makanan.
Tapi dia ada kelas..
So, dia mintak tolong member kitorang yang lain hantarkan..


Aku still sorang jer lagi....
Girl tu ade sorang kawan teman dia..
Akak tu ade 2 org kawan teman dia..
Aku?


Untuk mengisi masa terluang,
aku pun tertidur.
Bukak-bukak je mata,
aku nampak 2 org kawan aku datang bawak makanan.
Seronok la aku. Bestfriend yang datang.


Diorang teman aku jap.
Then,
datang lagi 2 orang member aku (rum8 yang ada kelas tadi)
Wahaha!!
Aku lagi popular dari girl and akak tu!
Weeee!!!


Bila aku baca mesej kat phone,
member-member aku yang lain pun nak datang lawat aku.
Tapi aku cakap lain kali la,
sebab aku dah nak keluar ward.


Kawan aku yang datang 1st tadi mintak maaf sebab bawak
nasi+sup cendawan je.. (xbawa sudu)
Akak kat sebelah aku tu plak makan havoc giler..
cam makan nasi beriani je.. member dia bawak sudu.


So,
untuk tenangkan bestfriend aku nie,
aku cakap lah,
"Alah, kitakan baru 1st time, akak tu dah ade experience agaknya."
Mesti korang ingat tak kelakar, kan?
Well,
situasi disitu mebuatkan ianya bertambah kelakar.
Macam mana ye nak describe?



Akak tu badannya plus+++,
aku ngan girl tu makan nasi + sup,
akak tu makan nasi beriani.


Aaahh..
tekak aku sakit..
time dalam ward tadi,
aku minum air kotak favorite aku (Marigold Apple)
Mungkin sebab manis sangat kot..


Tips for my self:
Lepas nie minum air yang bergaram je.
Hahahahah....


Ni gambar-gambar yang aku ambil time dalam ward tadi.
(mengisi masa lapang dari pukul 9.30 pgi-4.30ptg)


Update :



Dekat dalam ward..



Tanganku setelah dikeluarkan jarum (air)..



Baldi yang banyak membantu sepanjang aku sakit..


No comments: