Wednesday, January 6, 2010

Demam lagi..

Aku sebenarnya dah agak sihat lepas keluar ward.


Tapi,
Bila aku start makan ubat je,
aku terus jadi teruk balik..


Badan aku pun dah lemah semacam..


Hidup sakit nie membuatkan aku banyak berhijrah.
Hijrah dari bilik ke bilik (kawan-kawan aku)


1st day keluar ward,
Aku tidur bilik bestfriend aku.
So,
pergilah aku dengan baldi (untuk m**tah), bantal dan selimut.
(masa tu sihat sikit)


2nd day keluar ward,
Aku tidur bilik another bestfriend aku.
(dengan harapan dia boleh jaga aku time aku sakit.)
Last2,
aku yang jaga diri aku sendiri.


Malam tu,
berapi-api dia cakap nak jaga aku,
"Kalau ko tak larat ke, nak pergi toilet ke, kejut aku.
Nanti aku temankan."
Lepas tu dia tutup la lampu,
(kononnya tak nak ganggu aku yang tengah sakit.)


12 minit kemudian,
aku rasa nak gi toilet.
So, aku pun gi la sorang-sorang.
Jalan pun dah cam orang mabuk.
Mana mangkuk tandas pun aku dah tak nampak.


Keesokannya,
"Anis, semalam ko gi toilet, eh?"

"Ha'ah. Sedar plak kau."

"Tak lah. Aku teka je. Mungkin aku tengah tidur time tu."


Bayangkan,
Baru 12 minit dia tutup lampu,
dia dah tak sedar apa2 lagi dah.
Nasib baik aku tak kejut dia.
Kalau tak??


Thank you kepada akak-akak yang call aku,
tanya aku OK ke tak.
Kejap..
Kak Shida je call aku.
Kak Cici? Mesej je..(kedekut)
Kak Pia? Lost contact terus..


Haaii...
Semenjak Kak Pia sambung Degree kat Shah Alam,
Dia terus lupakan kitorang.
Mentang-mentanglah Abang *tuttt ada kat sana..
Terus lost contact..


Aku skang kena makan ikut time.
Kalau tak,
mesti rasa nak muntah.
(habis lari diet aku. wakakaka...)

No comments: