Monday, April 16, 2012

Mak Guard ini dapat duduk di penthouse

Hai semua~
Maaflah ye...
Sebelum pergi Perth,
banyak sangat lecturer nak bagi
kami lalui azab dahulu.




Jumaat lepas aku ada test Strategic Management.
Sabtu (semalam) aku ada community service.
Selasa minggu depan ada test Law.
Rabu minggu depan ada test Negotiation.
Khamis minggu depan ada test Global Marketing.
Ahad minggu depan baru bertolak ke Perth.







Oh my goat......
Belum jadi Pedana Menteri,
aku dah busy macam ni....




Sebenarnya,
aku nak cerita pasal pergi Perth.
Bagi sesiapa yang belum tahu,
aku memegang jawatan yang AGAK penting
semasa berada di Perth ni.




Jawatan apa?
Aku in charge bahagian security department.
Bahasa kasarnya Mak Guard.
(Jatuh maruah ke-royal-an aku)




Kami akan duduk di rumah
ala-ala hotel.
Satu rumah ada 6 orang.





Oleh kerana aku sangat disayangi
oleh sahabat-sahabat ku,
iaitu Syira, Wawa, and Dayah,
mereka telah mengajak aku untuk tinggal
1 bilik dengan mereka.






Untuk tidak menghampakan
hasrat mereka,
aku pun terus bersetuju.







Tetapi,
malang tidak berbau..
Dah nama pun famous,
seorang lagi classmate
aku mengajak aku duduk 1 bilik
dengan mereka.






Aku pelik.
Mengapa dengan secara tiba-tibanya,
diriku ini menjadi igauan ramai.
Jadi, aku pun tanya kembali kepada
sahabatku itu.











Aku terkesima seketika. (ceh, ayat~)





Berita dengan pantasnya tersebar
sehingga ke twitter dan facebook Wawa, Syira, and Dayah.
Aku tahu, walaupun luaran mereka nampak cool,
tetapi hati mereka menjerit :






Terus-terang aku katakan,
aku memang tak nak duduk 1 bilik
dengan rakan-rakan lain yang berjawatan penting.




Mengapa?



Reason #1 :


Sebab,
bila dah berjawatan penting,
of course lah aku akan duduk
di Penthouse semasa di Australia nanti.





While Wawa, Syira, and Dayah
yang tidak berjawatan penting ini akan
duduk di rumah usang ini :







See?
Nampat tak perbezaan rumah
aku dan rumah mereka??





Di saat aku breakfast makan steak,
mereka di rumah usang ini makan sandwich..
Di saat aku mandi di dalam jacuzzi.
mereka di rumah usang ini mandi di dalam besen...



Reason #2 :



Lepastu,
of course lah,
bila aku dan 3 orang bakal roommate
aku yang berjawatan penting
berjalan di khalayak ramai,
mereka akan terpukau dengan
ke-famous-an kami.






And then,
bila aku berjalan seorang diri,
ramai pula student-student
yang nak autograph,
sampai aku tak ada masa untuk meluangkan
masa lapangku bersama Wawa, Syira, and Dayah
di Perth nanti...






Oh~
rasa bersalah di hati...
Akhir kata,
di harap Wawa, Syira, dan Dayah
tidak akan berasa segan untuk menegur
aku di Perth nanti..




Walaupun aku famous sampai
ramai sangat student berkerumun
untuk meminta autograph,
anda semua (Wawa, Syira, Dayah)
janganlah segan-segan untuk memanggil
aku dari jauh...





Dan,
walaupun aku duduk di Penthouse,
jangan lupa untuk menjenguk aku.
Kalau aku ada masa,
aku akan datang melawat rumah usang
anda bertiga semasa di Perth nanti.




Oh, baiknya aku~


P/S :
To all readers,
Walaupun kita berjawatan tinggi,
kita jangan sesekali bersikap sombong.
Semua manusia adalah sama di sisi Allah.




Jika anda duduk di Penthouse,
rajin-rajinlah datang melawat
rakan anda di rumah usang.




Ok,
nak sambung study LAW.




____________Anizz____________

4 comments:

Hanamiko Sakura said...

hehehe, betul tu.. kita semua sama ja di sisi Allah.. bestnya pergi perth.. nak ikut..>.<

kakzie said...

as salam anizzz hahaha golak bosar den bc n3 kali ni

AniZz said...

Hanamiko Sakura : Nak ikut? Boleh je. Bayar sendiri-sendiri lah~ (^0^)v


Zie : W'salam. Hehehe... Nak buat macam mana.. dah itu hakikat menjadi seorang VVIP masa dekat Perth nanti. Tapi, don't worry, saya tetap akan 'turun padang' melawat my friends yang duduk di rumah usang tu. Huhuhu~ (^0^)v

Ra. said...

paaaaaaaannnggggggggg!!!!