Wednesday, March 30, 2011

Kenangan..

Tadi,
kawan aku menceritakan dengan
bangganya yang dia pernah bake a cake.
Kek Batik.



Teringat aku,
dulu, my mom ada juga 'suruh'
aku buat cake.
Masa tu aku sekolah rendah.
My mom cakap,
balik je dari meeting,
my mom nak tengok aku dah
siap buat cake.



Seperti biasa,
aku cepat moody bila dengar
my mom suruh aku masak.
Seriously, aku tak suka.
Aku lebih rela kemas rumah,
berus lantai guna berus gigi or
sidai kain dari kena suruh masak.
Benci woh~



Masa tu aku tengah tengok cerita
dekat dalam TV.
Then, oleh kerana tak nak my mom
membebel bila balik rumah,
aku pun buatlah cake.



Bagi menjimatkan masa,
aku masukkan semua ingredient sekaligus.
My mom cakap,
aku boleh letak apa-apa je
yang aku suka, contohnya chocolate chip.



So,
aku pun letaklah segala jenis chocolate,
macam chocolate chip, chocolate rice,
choki-choki, smarties.
Semua benda yang aku teringin makan,
aku letak.
Then, hasilnya?






Mak aihh...
Keras kematu.
Oleh kerana takut kena marah,
aku pun bercadang untuk potong
kecil-kecil and buang dekat tong sampah.



Tapi,
pisau pun tak lut.
Aku try hempas cake tu dekat
buju meja pun tak berkesan.
Aku baling-baling dekat dinding
pun tak berkesan juga.



Bila aku terdengar yang my mom
dah nak sampai rumah,
aku pun cepat-cepat sorok bawah
meja makan.
Aku lebih rela kena marah dengan
my mom sebab tak buat cake dari
my mom tahu cake tu keras gila.



Rupa-rupanya my mom tahu
yang aku dah sorok cake tu bawah meja.
Aku dah sorok kat situ 2 hari.
Then my mom suruh aku makan cake tu.
Masalahnya, kek tu kebal.
Kalau baling dekat pencuri,
boleh terus hilang ingatan setahun.
Hahahahahaha...



Akhirnya,
aku pun buang je lah dekat luar
bila my mom tak nampak.
Aku bukan main baling je, ya?
Aku siap hempas dekat batu lagi,
tapi still kebal juga kek tu.
Boleh buat senjata.



Sekarang aku just tolong
decorate my mom punya cupcake
dekat Bakery je.
Aku decorate comel-comel woh~



_________Anizz___________

No comments: