Friday, January 21, 2011

AniZz yang gigih.. PART 1

Hari Rabu yang lepas,
aku dengan gigihnya study subjek
QMT ( Quantitative Business Analysis)
di libry dan di rumah.
Even mengantuk macam mana pun mata ni,
aku tetap tahan!



Kenapa?
Sebab, semalamnya,
lecturer aku cakap,
hari Khamis ada quiz!



Bila ada gap (jarak) masa
between kelas pagi and kelas petang,
aku isikan dengan study di libry.
(gigih kan aku ni?)



Aku punyalah study dekat rumah,
sampai tak sedar dah pukul 3 pagi.
Cepat-cepat aku tidur.
Esok paginya,
on the way nak pergi campus,
aku isikan masa terluang aku dengan
menghafal kembali rumus-rumus.



Seperti biasa,
aku pergi kelas dengan Sonam (my new friend).
Aku tengok dia relax je sepanjang perjalanan.
Mungkin dia dah prepared.
Sampai je dalam kelas,
aku terus buka buku nota,
and tengok kembali latihan yang aku buat
sebelum ini sepintas lalu.




Aku : Korang dah study untuk quiz QMT?

Friend A : Quiz bukan next week, ke?




Aku : Bukan today, ke?

Friend B : Next week lah, AniZz..




Aku : Sonam, quiz QMT bila?

Sonam : Next Thursday, lah~




Aku : ...............




Habis masa muda ku~
( - . - )



Have a Nice Day~
_________________

No comments: